تکذیب خرابکاری آمریکا در خط تولید واکسن کوو ایران برکت/ آغاز واکسیناسیون با این واکسن

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن کوو ایران برکت
واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
شرکت تولیدکننده نخستین واکسن ایرانی کرونا ، برخی شایعات فضای مجازی درخصوص خرابکاری در خط تولید واکسن کوو ایران برکت را قویا تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه روابط عمومی شرکت دارویی شفا فارمد آمده است: خبر خرابکاری آمریکا در شرکت شفافارمد صحت ندارد و خط تولید واکسن کوو ایران برکت با تمام ظرفیت در حال تولید واکسن می‌باشد.این اطلاعیه می‌افزاید: در روزهای آتی سری جدید واکسن‌های تولیدی نیز تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.دراین گزارش آمده است: بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت تزریق واکسن کوو ایران برکت از دیروز در مراکز واکسیناسیون عمومی چندین استان کشور آغاز شده و این روند با شدت و سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

علیرضا بیگلری عضو کمیته ملی واکسن و رئیس انستیتو پاستور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
۳ میلیون دوز واکسن پاستور از پاییز تولید می شود

همچنین  امروز اعلام شد پنجمین محموله واکسن کرونا خریداری شده توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد این کشور و تحویل وزارت بهداشت و درمان شد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر پیشتر اعلام کرده بود که این جمعیت تاکنون و در چهار مرحله، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور کرده و به زودی یک میلیون دوز دیگر هم وارد می‌شود.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۴۸۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۵۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۵۰ دوز رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала