خطیب زاده: صفحه سوخت سیلیساید با تعهدات عدم اشاعه ای و پادمانی ایران مغایرت ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص بیانیه سه کشور اروپایی بیان داشت که تولید صفحه سوخت سیلیساید با تعهدات عدم اشاعه ای و پادمانی ایران مغایرتی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب چهارشنبه در ارتباط با بیانیه وزاری خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان و اظهار نگرانی نسبت به تصمیم ایران برای تولید سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم با غنای ۲۰ درصد، گفت: تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ساخت صفحه سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم با خلوص‌۲۰ درصد صرفا برای اهداف صلح آمیز و به منظور استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران می‌باشد و مطابق با رویه‌ها، این موضوع را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیان داشت: بر خلاف ادعای این کشورها، این محصول دارای مصارف صلح آمیز، دارویی و بشردوستانه است و تولید آن هیچ مغایرتی با تعهدات عدم اشاعه‌ای و پادمانی ایران ندارد. 

کاظم غریب آبادی ، نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
غریب آبادى: اولین صفحه سوخت سیلیساید در ایران ساخته می‌ شود

خطیب‌زاده افزود: در حالی این کشورها اقدامات ایران را ناقض تعهدات برجامی‌ می‌دانند، که خود در اجرای تعهداتشان ذیل برجام، هیچگاه از مرحله حرف فراتر نرفته‌اند و در همراهی با فشارهای ظالمانه آمریکا، تحریم‌های فراسرزمینی و غیرقانونی آمریکا را اجرا می‌کنند. 

وی بیان داشت: بارها تاکید کرده‌ایم که ایران آمادگی دارد به محض لغو تحریم‌های ظالمانه، اقدامات جبرانی خود را متوقف و به طور کامل اجرای تعهدات برجامی خود را از سر بگیرد و هیچ کس نباید از ایران انتظار داشته باشد در حالی‌ که زیر فشار سهمگین تحریم‌های یکجانبه است، به طور یکجانبه تعهدات برجامی خود را رعایت کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از آمادگی جهت از سرگیری اجرای تعهدات برجامی خود در صورت لغو تحریم‌های آمریکا سخن گفته و در طول مذاکرات وین هم به ر‌وشنی این نکات را به طرف‌های مقابل منتقل کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала