۳ میلیون دوز واکسن پاستور از پاییز تولید می شود

CC BY-SA 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / / علیرضا بیگلری عضو کمیته ملی واکسن و رئیس انستیتو پاستور ایران
علیرضا بیگلری عضو کمیته ملی واکسن و رئیس انستیتو پاستور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
رئیس انستیتو پاستور ایران بیان داشت که تولید انبوه واکسن با سه میلیون دوز در ماه مهر آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران خاطرنشان کرد که قرارداد تولید مشترک واکسن کرونا برمبنای زیرساخت های واکسن‌های قبلی مورد همکاری ما با انستیتو فینلای کوبا، ماه‌ها قبل منعقد شده و جلسات هفتگی منظم برگزار می شود و افزود: یکی از موفق‌ترین و منظم‌ترین همکاری‌های بین‌المللی در زمینه واکسن، بین ایران و کوبا بوده است. واکسن انستیتو پاستور ایران فاز سوم کارآزمایی بالینی خود را در ایران و کوبا به اتمام رسانده و منتظر تحلیل نتایج آن هستیم. امر تولید واکسن پاستور نیز با تحویل بانک سلولی به ایران به خوبی پیش رفته است و اولین بچ تولیدی آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مجوز و مصرف اضطراری هفته قبل صادر شده است، روز به روز بر مقدار تولیدات افزوده خواهد شد. واکسن پاستور با توجه به ویژگی‌های خاص، ایمن بودن و امکان تزریق به سنین زیر 18 سال یکی از بهترین و موثرترین واکسن‌های دنیاست.

اعلامیه وزارت اطلاعات ایران درباره شناسایی چند شبکه قاچاق واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اعلامیه وزارت اطلاعات ایران درباره شناسایی چند شبکه قاچاق واکسن کرونا

رئیس انستیتو پاستور ایران در واکنش به اظهارات محرز مبنی بر توقف همکاری ایران و کوبا در ساخت واکسن کرونا، توضیح داد: توقف همکاری ایران و کوبا برای تولید واکسن کرونا کذب محض است؛ چنین ادعایی با هر نیتی از جمله رقابت با انستیتو پاستور ایران که قدیمی‌ترین واکسن‌ساز منطقه است، مطرح شده باشد، غیراخلاقی است و نه تنها همکاری ایران و کوبا برای تولید واکسن کرونا ادامه می‌یابد بلکه هم اکنون نیز در حال برنامه ریزی برای تولید سایر واکسن‌ها نیز هستیم؛ همکاری‌ها با جلسات منظم هفتگی درباره بهینه کردن روش‌ها و شروع تولید در انستیتو پاستور ایران پیش می‌رود و نصب ماشین آلات در حال انجام است که تا پایان مردادماه بسیاری از این تجهیزات نصب می‌شوند.

بیگلری گفت: طبق قرارداد، تولید مشترک واکسن کرونا را در ایران و کوبا داریم که این واکسن در کوبا با نام سوبرانا تولید می‌شود و در ایران با انتقال دانش فنی تولید شده است و به عنوان یکی از ایمن‌ترین واکسن‌های کشور می‌تواند به حوزه سلامت کمک بسیار مهمی کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص میزان تولید واکسن پاستور در ایران اطلاع داد: با توجه به این‌که تولیدکنندگان حرفه‌ای، پس از تولید واکسن، اعداد و ارقام را اعلام می‌کنند، درباره میزان تولید نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت اما این ماه تعدادی واکسن کرونا به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم و از مهرماه، تولید صنعتی انجام می‌شود و پیش‌بینی این است که تولید واکسن با سه میلیون دوز در مهرماه آغاز می‌شود و با راه اندازی خطوط جدید در انتهای آذر به دو برابر افزایش ‌یابد ‌و بعد از اشباع نیازهای دو کشور ایران و کوبا، این واکسن راه خود را به بازارهای بین المللی باز خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала