رشد ۱۶ درصدی اکتشاف مواد معدنی در برنامه ۶ توسعه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رشد ۱۶ درصدی اکتشاف مواد معدنی در برنامه ۶ توسعه ایران
رشد ۱۶ درصدی اکتشاف مواد معدنی در برنامه ۶ توسعه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، بیان داشت: اکتشاف ذخایر مواد معدنی کشور در برنامه ششم توسعه ۱۶ درصد از برنامه‌ ریزی انجام شده فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات معدنی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، اظهار داشت: با وجود همه محدودیت­‌ها، میزان عملیات اکتشافی انجام شده در این سازمان در برنامه ششم توسعه بیش از ۴۹۰ هزار کیلومتر مربع بوده است.

جهانگیری: دولت نسبت به مشکلات دامداران بی‌ تفاوت نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
جهانگیری: دولت نسبت به مشکلات دامداران بی‌ تفاوت نیست

وی با اشاره به هدف‌ گذاری ۴۲۵ هزار کیلومتر مربعی در این حوزه در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان‌ کرد: عملکرد به دست آمده ۱۶ درصد از برنامه جلوتر است که بیانگر بهره­‌ وری مناسب از نظر تصمیم‌ سازی ­‌های متمرکز، علمی و متناسب با منابع در اختیار بوده است.

رییس سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت:‌ این سازمان از آغاز تاسیس خود کشف ذخایر معدنی و به‌ کارگیری روش‌ های زمین‌ شناسی در انجام این مطالعات را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایران دارای ۶۸ نوع مواد معدنی است، اظهار داشت: ذخایر اثبات شده سنگ آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن ( هشت دهم درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم‌ درصد از ذخایر جهانی) است، همچنین کشور دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است.

رییس سازمان زمین­‌ شناسی و اکتشافات معدنی ایران خاطرنشان‌ کرد: کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت اول اکتشافی کشور در گستره‌­ ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد.

شهیدی تصریح‌ کرد: از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه­‌ های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌­آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала