کیفرخواست ۲۰۰ صفحه ای برای ۱۰ متهم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد

© Sputnik / Iranian Red Crescent Societyکیفرخواست ۲۰۰ صفحه ای برای ۱۰ متهم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد
کیفرخواست ۲۰۰ صفحه ای برای ۱۰ متهم پرونده هواپیمای اوکراینی صادر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اطلاع داد که در این پرونده برای ۱۰ متهم کیفر خواستی مستند و مستدل در ۲۰۰ صفحه صادر شده و تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح درخصوص پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: پرونده این سانحه ناگوار در دادگاه نظامی تهران در حال رسیدگی است.

وی بیان داشت: تحقیقات به عمل آمده درباره این پرونده چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ حقوقی بدون هرگونه غلو و بزرگ نمایی به اعتقاد کارشناسان در نوع خود در میان سوانح هوایی دنیا اگر نگویم بی نظیر بدون شک کم نظیر است.

بهرامی ادامه داد: بخشی از بررسی‌های فنی توسط ۱۲ گروه زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری حول محور عملکرد هواپیما و کروی پروازی، مراکز کنترل هوایی، شناسایی اشکالات و ضعف‌های احتمالی و پیشگیری از سوانح انجام شد و گزارش نهایی نیز ظرف یک سال آماده و مورد تأیید اکثر کشورهای ذی نفع قرار گرفت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در این پرونده برای ۱۰ متهم کیفرخواستی مستدل و مستند در ۲۰۰ صفحه صادر شده که تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است که مقدمات برگزاری آن فراهم شده و پرونده جهت مطالعه در اختیار وکلا قرار گرفته است.

گر کانادا طبیب بود سر خود دوا می کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
گزارش و تحلیل
گر کانادا طبیب بود سر خود دوا می کرد

وی گفت: در ارتباط با این پرونده همکاری‌های فنی و قضایی دوجانبه با کشور اوکراین با حسن نیت و شفافیت شکل گرفته و ادامه دارد و تاکنون سه دوره مذاکرات در کی یف و تهران با حضور نماینده سازمان قضائی نیروهای مسلح برگزار شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح توضیح داد: اگر نگاهی قضائی و حقوقی و فنی به این سانحه به دور از ملاحظات سیاسی و مداخله دیگر کشورها در امور دیگر کشورها داشته باشیم تقریباً تمامی موضوعات تبیین شده لذا انتظار ما این است طرف مذاکره کننده و سایر کشورهای مرتبط با این ماجرا با پذیرش تحقیقات دادسرای نظامی و گزارش نهایی بررسی سانحه به روند استقرار عدالت کمک کنند.

بهرامی گفت: ۱۵۲ نفر از شهدا و جان باختگان همچنین متهمان این حادثه ایرانی هستند و برابر قوانین داخلی و قواعد مسلم بین المللی، دادگاه‌های ایران صلاحیت انحصاری دارند بنابراین رفتارهای برخی مراجع خارجی مبنای حقوقی ندارد و سیاسی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала