عذرخواهی روحانی از مردم بابت قطعی برق

© AP Photo / Iranian Presidency Officeعذرخواهی روحانی از مردم بابت قطعی برق
عذرخواهی روحانی از مردم بابت قطعی برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران از اینکه مردم بابت قطعی برق دچار مشکل شده اند، عذرخواهی کرد و بیان داشت که وزارت نیرو در این موضوع مقصر نیست ولی باید به مردم توضیح دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، رئیس جمهور ایران با اشاره به کمبود برق و بی برقی در طول این روزها بیان داشت: این موضوع نشان داد سرمایه گذاری در این زمینه چه اندازه اهمیت دارد. ما برق را بیش از نُرم دولت‌های قبل اضافه کردیم اما می‌بینید وقتی هوا گرم می‌شود و با خشکسالی مواجه می‌شویم این موضوع با پیک همراه است و مردم رنج می کشند. شرایط سختی در بیمارستان‌ها، برای کسبه‌ها و مردم ایجاد می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد: وقتی چند سال برق و آب هست آدم اهمیت آنها را فراموش می‌کند. ما امسال با خشکسالی بی سابقه مواجه شدیم و در بارندگی نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشتیم. روز گذشته با اردکانیان صحبت کردم، وی توضیح می‌داد ۷ هزار مگاوات نیروی برق آبی ما کامل قطع شده و دو توربین ما که فعال است ممکن است به خاطر خشکسالی از کار بیافتد.

وی افزود: نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر ما با مشکل مواجه شده و از مدار خارج شد؛ البته دیشب به مدار بازگشت و در این شرایط برای مردم رنج فراوان ایجاد می‌شود. ما در تابستان مشکل آب و برق داریم و در زمستان مشکل گاز. البته امسال مشکل گاز نداشتیم و در این زمینه توسعه داشتیم.

قطع برق در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
عوامل اصلی قطعی برق تعریف شد

رئیس جمهور ایران گفت: در زمینه برق مصرف بالا رفته که دلیل آن گرمای زیاد است و خشکسالی فقط منحصر به ما نیست و خیلی از کشورها درگیر خشکسالی هستند. تولیدات صنعتی ما نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و این موضوع باعث افزایش مصرف می‌شود و رمز ارزها و موارد دیگر هم اثرگذار هستند.

روحانی با بیان اینکه دستور برگزاری جلسه ویژه ای در زمینه مشکلات برق، برای عصر امروز داده شده است، ادامه داد: مردم باید ساعت خاموشی را بدانند تا قبل از آن بتوانند برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کنند. ما ناچار به خاموشی شدیم تا برق کشور دچار افت ناگهانی و در پی آن کل برق کشور با مشکل مواجه نشود.

وی گفت: بخاطر این مشکلات، از مردم عذرخواهی می‌کنم و از آنها خواهش می‌کنم با ما همراهی کنند. وزارت نیرو مقصر نیست اما باید در رادیو و تلویزیون مشکل را برای مردم توضیح دهد. ما باید راه‌حل این مشکل را پیدا و عملیاتی کنیم. خواهش ما این است که مردم همراهی کنند و ساعات قطعی برق باید برای مردم از پیش مشخص باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала