سفیر یمن در تهران: بایدن به وعده‌ های خود درباره یمن عمل نکرد

© Sputnik / Edgori Laruaپرچم یمن
پرچم یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
سفیر یمن در تهران با اشاره به وعده‌ های انتخاباتی جو بایدن برای پایان دادن جنگ در یمن گفت: بایدن به هیچ کدام از وعده‌ های پیش از انتخابات درباره یمن عمل نکرده است و ما هم بر روی وعده‌ های آمریکا هیچ حسابی باز نمی‌ کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران، در مصاحبه درباره تحولات و جنگ یمن پاسخ گفت: عربستان سعودی خواهان آن است که یمن دچار شکاف و تفرقه باشد. آن‌ها خواهان آن هستند که یمن ضعیف باشد. متاسفانه عربستان سعودی یک همسایه بد است. در یکصد سال اخیر عربستان سعودی تلاش کرده است که در امور داخلی کشور ما دخالت کند.

ادامه حملات پهپادی انصارالله یمن به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
ادامه حملات پهپادی انصارالله یمن به عربستان

در تاریخ معاصر هم شاهد این موضوع بوده‌ایم. متاسفانه اخیرا آسیب‌های زیادی به مردم یمن وارد شده است. عربستان سعودی به دنبال تسلط بر یمن است. ما با مبارزه خود به دنبال حفظ استقلال یمن هستیم. عربستان به دنبال تسلط بر یمن است. آن‌ها به دنبال تضعیف و از بین بردن حاکمیت یمن هستند. آن‌ها می‌خواهند درباره این موضوع که چه فردی رئیس جمهور یمن شود، تصمیم گیری کنند. آن‌ها حتی می‌خواهند شهرداران و فرمانداران را هم خودشان تعیین کنند. در گذشته این اقدامات از طرف نهاد‌هایی صورت می‌گرفت که تحت حمایت عربستان سعودی بودند. اما در حملات اخیر خود دیدند که مردم یمن تا چه اندازه مقاوم هستند.

وی افزود: آمریکا و تجاوزگری آن ضد یمن موضوعی واضح است. ما شاهد تجاوزگری سعودی-آمریکایی ضد یمن هستیم. این موضوع از پایتخت آمریکا و در زمان رئیس جمهور اوباما در واشنگتن آغاز شد. عادل الجبیر در آن زمان سفیر عربستان در آمریکا بود و عربستان سعودی از روز نخست حمله به یمن از حمایت‌ های لجستیکی و اطلاعاتی و دیگر موارد از طرف آمریکا بهره می‌برد. آن‌ها از تحریم‌ها ضد یمن از دریا، زمین و هوا حمایت کردند. هر قطعنامه‌ای که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده با حمایت آمریکا و اوباما بوده است.

الدیلی تصریح کرد: در واقعیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از موضوع یمن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آمریکا استفاده کرده است. او گفته که خواهان پایان جنگ یمن است. او گفته است که می‌خواهد مذاکرات سیاسی را آغاز کند، اما بعد از آنکه در انتخابات برنده شد به رای دهندگان دروغ گفت. او همچنان از تحریم‌ها ضد مردم یمن حمایت می‌کند. او همچنان از محاصره یمن حمایت می‌کند. او به هیچ کدام از وعده‌های پیش از انتخابات درباره یمن عمل نکرده است. ما بر روی وعده‌های آمریکا هیچ حسابی باز نمی‌کنیم، زیرا در زمان دموکرات‌ها و اوباما بود که این جنگ ضد مردم یمن آغاز شد. قول‌های بایدن درباره یمن محقق نشده است، زیرا او مهمترین شریک در این تجاوزگری است. آن‌ها تنها به دنبال میانجیگری و حمایت از شبه نظامیانی هستند که از آن‌ها در این جنگ ضد ما استفاده کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала