تسلیت امیرسرتیپ حاتمی به وزیر دفاع فیلیپین

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جان باختن تعدادی از افسران ارتش فیلیپین در بروز سانحه سقوط هواپیمای نظامی این کشور را به وزیر دفاع فیلیپین تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع ایران،امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جان باختن تعدادی از افسران ارتش فیلیپین در بروز سانحه سقوط هواپیمای نظامی این کشور را به دلفین لورنزا وزیر دفاع جمهوری فیلیپین تسلیت گفت.

 متن پیام امیر حاتمی بدین شرح است:

عالی جناب دلفین لورنزا

وزیر محترم دفاع جمهوری فیلیپین

با سلام و احترام؛

 بروز سانحه سقوط هواپیمای نظامی «C۱۳۰» کشوردوست و برادر، جمهوری فیلیپین که منجر به جان باختن تعدادی از افسران ارتش شد موجب تاثر بسیار گردید.

شمار کشته شدگان سقوط هواپیما در فیلیپین به ۵۰ نفر رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
شمار کشته شدگان سقوط هواپیما در فیلیپین به ۵۰ نفر رسید

 اینجانب ضمن ابراز همدردی، مراتب تسلیت خود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی، نیروهای مسلح جمهوری فیلیپین و خانواده‌ی جان‌باختگان این حادثه اعلام و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تجدید احترامات فائقه، سلامتی و موفقیت جنابعالی و نیروهای مسلح کشور فیلیپین را در مسئولیت‌های محوله آرزومندم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ امیر حاتمی

گفتنی است که پیشتر قامات نظامی فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند یک فروند هواپیمای هرکولس سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی این کشور که عمدتا حامل سربازان ارتش بود، در حومه شهر پاتیکول در استان سولو این کشور سقوط کرده است.

در این سانحه ۴۹ سرنشین هواپیما نجات پیدا کرده‌اند. طبق گفته شاهدان عینی، شماری از سربازان پیش از اصابت هواپیما به زمین از آن بیرون پریده‌اند که این موضوع باعث نجات جان آن‌ها شده است.

بیشتر سرنشینان هواپیما را نیروهای نظامی تازه به استخدام‌درآمده ارتش تشکیل می‌دادند که قرار بود برای نبرد با شبه‌نظامیان اسلامگرای گروه ابوسیاف در منطقه مسلمان‌نشین سولو مستقر شوند. بنابه گفته ارتش فیلیپین، هفت نفر از مردم محلی که در حال عبور از ناحیه بوده‌اند به دلیل اصابت قطعات هواپیما مجروح شده‌اند که سه تن از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала