واکسیناسیون هزاران نفر در هند با واکسن تقلبی

© Sputnik / Idrees Mohammed /  مراجعه به بانک تصاویر واکسیناسیون هزاران نفر در هند با واکسن تقلبی
واکسیناسیون هزاران نفر در هند با واکسن تقلبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
پلیس هند ۱۰ مرکز خصوصی واکسیناسیون را که به جای واکسن کرونا، آب مقطر یا آنتی بیوتیک به متقاضیان تزریق می‌کرده را مسدود و مسئولان این مراکز درمانی را نیز بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، بیش از ۱۰ مرکز خصوصی واکسیناسیون کرونا در هند، اقدام به عرضه واکسن تقلبی کرده‌اند و به جای واکسن کرونا، محلول آب و نمک یا آنتی بادی به متقاضیان تزریق کرده‌اند.

موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند به 40 هزار نفر افزایش پیدا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند به 40 هزار نفر افزایش پیدا کرد

در حالی که پلیس هند اعلام کرده متصدیان این مراکز واکسیناسیون را دستگیر کرده اما چند هزار نفر که در این مراکز اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند هم اکنون در برابر موج جدید کرونا قرار گرفته‌اند.

دولت محلی بمبئی، روز جمعه بیمارستان «شیوام» را مسدود کرده و مجوز آن را لغو کرده. دلیل این اقدام عرصه گسترده واکسن‌های تقلبی در این مرکز درمانی بوده است.

پلیس در حال تحقیق در این باره است که آیا واکسن‌های تقلبی کرونا توسط این بیمارستان تولید شده است یا خیر. مالکان این بیمارستان در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

اوایل سال جاری، این مرکز درمانی به عنوان مرکز خصوصی واکسیناسیون معرفی شد و مجوز دولت برای ایمن سازی مردم در برابر کرونا را دریافت کرد. این مرکز درمانی بیش از ۲۰ هزار شیشه واکسن را در دولت محلی بمبئی دریافت کرد. اگر چه پلیس معتقد است که برخی از این شیشه‌های حاوی واکسن به دست کلاهبرداران افتاده و پلیس گمان می‌کند که ممکن است بیمارستان اقدام به پر کردن مجدد شیشه‌های خالی واکسن با آب نمک کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس هند دست کم از ۱۰ مرکز واکسیناسیون به اتهام کلاهبرداری در حال بازجویی است و این مراکز متهم هستند که ده‌ها هزار دلار از طریق عرضه واکسن تقلبی درآمد کسب کرده‌اند.

واکسن‌های تقلبی که پلیس هند کشف کرده دارای لیبل‌ واکسن «آسترازنکا» هستند اما درون آنها آب نمک یا آنتی بیوتیک پر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала