آمریکا مقصر بحران پرونده هسته ای ایران است

© AP Photo / Ng Han Guanآمریکا مقصر بحران کنونی پرونده هسته ای ایران است
آمریکا مقصر بحران کنونی پرونده هسته ای ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین، خروج یکجانبه آمریکا از برجام را دلیل ایجاد بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران دانست.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار پیامی توئیتری، خروج یکجانبه آمریکا از برجام را دلیل ایجاد بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران عنوان کرد.

میخائیل اولیانوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اولیانوف: در انتظار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران هستیم

سخنگوی وزارت خارجه چین در پیام خود نوشت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام و فشار حداکثری این کشور علیه ایران، ریشه‌های بحران فعلی هسته‌ای ایران هستند.

وی در بخش دیگری از پیام‌ خود افزود: طبیعتاً، آمریکا باید اقدامات اشتباه خود را تصحیح کند. برای شروع، این کشور باید به طور کامل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی خود علیه ایران و طرف‌های ثالث را بردارد تا ایران تشویق شود که در مسیر مشابه گام برداشته تا موفقیت حاصل شود.

لازم به ذکر است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز یکشنبه نسبت به احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام ابراز علاقه مندی کرد.

در پیام توییتری سفارت روسیه در انگلیس به نقل از وی آمده است: روسیه علاقمند است که اجرای برجام را به یک مجرای پایدار و قابل پیش‌بینی بازگرداند و شرایطی برای عادی‌سازی همکاری بین‌المللی با ایران در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، تحقیقات علمی و فناوری از جمله اتمی صلح‌آمیز ایجاد شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала