واکنش جهانپور درباره مسافران ایرانی در ارمنستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش جهانپور درباره مسافران ارمنستان
واکنش جهانپور درباره مسافران ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، در رابطه با تزریق واکسن کرونا به توریست ها در ارمنستان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران، در خصوص این موضوع که تعدادی از مردم برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر می‌ کنند، گفت: در برخی از کشور‌های همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است.

توریست های ایرانی در ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
ایرانی‌ ها در صف دریافت واکسن در ارمنستان+عکس

وی افزود: این کشور واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن‌ ها را مورد استفاده قرار نداده اند و از آنجایی که این واکسن‌ ها تاریخ مصرف دارند، به توریست‌ هایی که به آنجا سفر می‌ کنند، تزریق می‌ شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است واکسن‌ هایی که در این کشور به توریست‌ ها زده می‌ شود، اگر تاریخ مصرف گذشته باشد، توضیح داد: خیر، واکسن‌ ها تاریخ مصرف گذشته نیستند و برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد آن‌ها را به توریست‌ های خارجی با پاسپورت تزریق می‌کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه در برخی دیگر از کشور‌های همسایه ما هم وضع به همین گونه است و در حال حاضر کشوری داریم که سرعت واکسیناسیون در آن یک دهم ایران است، افزود: در این کشور‌ها از واکسیناسیون استقبال عمومی صورت نگرفته است و تاریخ انقضاء واکسن‌ در حال اتمام است و ممکن است در برخی از شهر‌های عراق هم شاهد این وضعیت باشیم.

جهانپور در خاتمه عدم استقبال مردم برخی از کشورهای منطقه از واکسیناسیون و تزریق واکسن‌ های مازاد به توریست‌ ها را از معضلات این کشورها دانست و تاکید کرد که این موضوع را نباید به عنوان نقطه این قوت این کشورها حساب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала