شگرد دلالان با کرایه افراد برای دریافت ارز سهمیه‌ای +ویدئو، عکس

CC0 / Pixabay / شگرد دلالان با کرایه افراد برای دریافت ارز سهمیه‌ای
شگرد دلالان با کرایه افراد برای دریافت ارز سهمیه‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
دلالان برای دریافت ارز سهمیه‌ای افراد را به همراه کارت ملی و حساب بانکی‌شان کرایه می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کامران سلطان‌زاده، رئیس شورای کانون صرافان ایران در گفتگوی اختصاصی با اخبار صدا درباره اقدام دلالان برای دریافت ارز سهمیه‌ای تشریح کرد: «با توجه به اینکه معاملات غیررسمی ثبت نمی‌شود زمانی که نیاز به تهیه اسکناس و اختلاف قیمت اسکناس بانک با بیرون، افزایش پیدا کند دلالان به افرادی نیاز دارند که ارز را بخرند و ببرند به بازار آزاد تا بفروشند. که این واسطه‌ها با اجاره فرد به همراه کارت ملی و شماره حساب شخص، مبادرت به خرید ارز سهمیه‌ای در بازار می‌کنند که اختلاف استفاده از هر کارت تقریبا ۲ میلیون تومان است. و در واقع آنها به این روش یک کار قانونی را طی کرده‌اند و به ازای سهم هر نفر معادل ۲۰۰۰ یورو (مبنا یورو است) دریافت می‌کنند.»


کاربران بسیاری ابراز تاسف می‌کنند و عنوان می‌کنند همین دلالان و واسطه‌ها سبب تورم می‌شود. این کاربران از طرفی به افرادی که با واسطه‌ها همکاری می‌کنند اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند اگر طی روند دریافت ارز سهمیه‌ای مشخص شود این اقدام برای یک دلال صورت می‌گیرد باید هر دو فرد مجازات شوند تا سایر واسطه‌ها نیز از این کار منصرف شوند.

View this post on Instagram

A post shared by پرسون (@purson.ir)


برخی از کاربران اما در پاسخ به نظر این کاربران عنوان می‌کنند این کار ممکن نیست چراکه دلالان همچون کلاهبرداران شگردهای زیادی استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала