شرایط تزریق واکسن کرونا به معلمان در ایران

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / / محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ایران
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
وزیر آموزش و پرورش ایران در خصوص مشمولین دریافت واکسن کرونا در بین معلمان توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش درباره مشمولین دریافت واکسن کرونا بیان داشت: معلمان، کادر مدارس، مشاوران، مربیان تربیتی و در مجموع حدود 920 هزار نفر در ارتباط با مدرسه و دانش آموزان هستند که طبق هماهنگی با وزارت بهداشت قرار است در مرداد واکسینه شوند. اکنون در همین شرایط وزارت بهداشت تا 500 هزار دز واکسن را تزریق کرده و اگر واکسن موجود باشد که حتماً همینطور است، می‌توانند به‌سرعت در همان مرداد به همه معلمان واکسن زده و دز دوم را هم ماه بعد تزریق کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کد ملی تمام معلمان را از ما خواسته‌اند که آماده شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد حتی اگر در آن زمان، واکسن در دسترس، محدود بود پیش بینی های لازم را انجام و اولویت‌ها و پایه‌های تحصیلی را هم برای دریافت واکسن مشخص کرده‌ایم که پایه‌های ابتدایی و فنی و حرفه‌ای در اولویت هستند.

وی درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس نیز توضیح داد: سرویس مدارس هنوز شکل نگرفته است. باید ثبت‌نام‌ها تمام و مسیر دانش آموزان مشخص شود. درباره سرویس مدارس باید در شهریورماه تصمیم‌گیری کنیم اما قول آن را هم گرفته‌ایم و این کار با اطمینان انجام خواهد شد. آنها هم قبل از شروع سال تحصیلی حتماً واکسینه می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала