تکذیب اعتصاب کامیون داران در ایران و معطلی ۱۴ ساعته کامیون ها در بنادر

© AFP 2023 / Marijan Muratتکذیب اعتصاب کامیون داران در ایران و معطلی ۱۴ ساعته کامیون ها در بنادر
تکذیب اعتصاب کامیون داران در ایران و معطلی ۱۴ ساعته کامیون ها در بنادر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
اشتراک
مقام مسئول سازمان راهداری اعتراض و اعتصاب کامیون داران را تکذیب کرده و بیان داشت: کامیون ها برای حمل بار در بندر اما خمینی ۱۰ تا ۱۴ ساعت معطل می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بابک طالبی معاون حمل و نقل سازمان راهداری ایران بیان داشت: از ابتدای امسال تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ مجموعا ۱۴۰ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد که این میزان جابجایی طی ۹ میلیون سفر انجام شده است و گفت: کل کالای اساسی جابجا شده در این بازه زمانی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده که نشان می‌دهد با حدود ۳ درصد عدد قابل توجهی دربرابر کل بار جابجا شده در سطح کشور نیست.

وی به این موضوع اشاره کرد که مشکلات در بنادر برای حمل کالا مربوط به نبود کامیون و افزود: کارشناسان و صاحبنظران اعتقاد دارند که تعداد ناوگان از میزان بار بیشتر است. الان همه رانندگان دنبال بار می‌گردند دلیل این‌که بار حمل نمی‌شود را می‌توان به راحتی تشخیص داد که از جای دیگری است.

درخواست ممنوعیت ۵ ساله واردات لوازم خانگی به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2021
درخواست ممنوعیت ۵ ساله واردات لوازم خانگی به ایران

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری تاکید کرد: برای گسیل کامیون‌ها به بنادر برای حمل بار، علاوه بر پرداخت کرایه به موقع، فرآیند بارگیری و خروج از بندر را تسهیل کنیم. الان در گرمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد ۱۰ تا ۱۴ ساعت معطلی بارگیری کامیون‌ها را داریم.

طالبی ادامه داد: برای کامیون‌هایی که نه کولری دارند و امکانات رفاهی در محوطه بندری هم امکانات رفاهی برای رانندگان پیش بینی نشده است. انتظار هم نیست چون بندر محل تخلیه و بارگیری بار است و باید سریع کامیون بارگیری شود.

وی با یادآوری این‌که در حمل و نقل کالای متعلق به بخش خصوصی مشکلات بسیار کم است، اضافه کرد: اما در مورد کالای دولتی به شدت مشکل داریم؛‌ از ۱۱ خرداد امسال ستاد مدیریت حمل‌ونقل کالای اساسی در تمام استان‌ها از جمله خوزستان انجام شد تا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله گمرک، اداره کل بندر، صاحبان کالا، امور پشتیبانی برای پرداخت به‌موقع کرایه حمل در مقصد، تخلیه به موقع بار و... عملیاتی شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала