معتادان پس از ترک وام ۵۰ میلیون تومانی می‌گیرند +عکس

© Fotolia / Africa Studioمعتادان پس از ترک وام ۵۰ میلیون تومانی می‌گیرند
معتادان پس از ترک وام ۵۰ میلیون تومانی می‌گیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
زنان و مردان معتاد پس از یک سال بهبودی می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی دریافت کنند.

به گزارش اسپوتنک، رضوان مدنی، معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایران در رابطه با وام خواشتغالی بهبودیافتگان گفت: «زنان و مردان معتاد پس از یک سال بهبودی می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی دریافت کنند. ضمن اینکه حق بیمه این افراد نیز از ۷ سال به ۹ سال افزایش یافته است و توسط سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می‌شود و حتی وام کارفرمایی به کارفرما و حقوق معادل قانون کار به این افراد پرداخت می‌شود.»


وی همچنین تصریح کرد: زنان بهبود یافته سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت می‌کنند. زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند، تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آنها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره‌مند می‌شوند.


رضوان مدنی در ادامه اضافه کرد: «همچنین حرفه‌آموزی برای این افراد انجام می‌شود و مراکزی این زنان تحت پوشش قرار می‌دهند. متاسفانه نگاه جامعه نسبت به این زنان متفاوت از مردان است. زنانی که در کمپ‌های قانونی هستند توسط همین مراکز برای دریافت وام معرفی می‌شوند. شرایط دریافت وام برای این زنان تسهیل شده است.


کاربران با نظرات مختلف در این باره اظهارنظر می‌کنند. برخی با کنایه عنوان می‌کنند به افراد سالم جامعه وام تعلق نمی‌گیرد اما به بهبودیافتگان که غالبا پشتوانه‌ای ندارند وام تعلق می‌گیرد و ای کاش به جای وام که مشخص نیست یک تازه بهبود یافته چگونه قادر به پرداخت آن خواهد بود به او شغل و اشتغال پایدار هدیه می‌شد، ضمن اینکه با شرایط اقتصادی و نرخ تورم فعلی این فرد نمی‌داند این مبلغ را به چه کاری اختصاص دهد. جمعی از کاربران اما این ایده را جالب و کارآمد می‌خوانند و امیداورند معتادان جامعه بهبود یابند و شرایط مناسب‌تری برای زندگی آنها فراهم شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала