تهیه طرح تخلیه سفارت آمریکا در کابل

© AP Photo / Massoud Hossainiتهیه طرح تخلیه سفارت آمریکا در کابل
تهیه طرح تخلیه سفارت آمریکا در کابل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در حال آماده سازی یک طرح برای تخلیه اضطراری کارکنان سفارت آمریکا در کابل در صورت تجاوز جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در روسیه) هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه 2 ژوئیه به نقل از منابع خود منتشر کرده است.

اعلام ارزش باورنکردنی تسلیحات آمریکایی به غنیمت گرفته شده توسط طالبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
همه نیروهای آمریکایی از پایگاه بگرام در افغانستان خارج شدند

ارتش ایالات متحده قاعداً ، چگونگی  اقدامات خود  را برای هر سناریوی پیشرفتت رویدادها پیش بینی می کند. با این حال، آماده سازی برنامه تخلیه تحرک خاصی یافته که به دلیل "نگرانی های" فزاینده از وخامت اوضاع در افغانستان است. منابع وال استریت ژورنال خاطرنشان کردند  که طرح اقدامات بطور مشخص برای کابل و برای وضعیتی در حال تهیه است که نظامیان افغانستان و ایالات متحده نتوانند از عهده مهار نیروهای تهاجمی طالبان بر آیند.

به گفته منابع ، طرح تهیه شده نه تنها برای دیپلمات های آمریکایی  بلکه برای سایر شهروندان در  نظر گرفته شده است.

روزنامه وال استریت  ژورنال متذکر می شود دولت ایالات متحده سرعت برنامه ریزی برای تخلیه اجباری دیپلمات ها و نظامیان آمریکایی را که در افغانستان باقی خواهند ماند، افزایش داده است.

3 ژوئیه اعلام شد که پایگاه هوایی آمریکا در بگرام بلافاصله پس از خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان غارت گردید.

8 ژوئن گزارش شد که ایالات متحده بیش از نیمی از نیروهای خود را از افغانستان بیرون کشیده است. فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا (CENTCOM) خاطرنشان کرد که بیش از 50 پرواز برای خارج کردن محموله های بار از افغانستان انجام شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا 2 ژوئیه گفته بود كه خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان طی چند روز آینده به پایان نخواهد رسید. به گفته وی، بخشی از گروه نظامی آمریکا در این کشور باقی خواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала