افشای شکست استراتژی نظامی عربستان سعودی

© AP Photo / Jacquelyn Martinافشای شکست استراتژی نظامی عربستان سعودی
افشای شکست استراتژی نظامی عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
یک وب‌سایت آمریکایی در گزارشی شکست عربستان را در ایجاد یک ارتش کارآمد و همچنین استراتژی نظامی آشکار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وب‌سایت آمریکایی «نیویورک ریویو» استراتژی نظامی سعودی و چگونگی سرمایه‌گذاری مقامات سعودی در ایجاد یک ارتش کارآمد را روشن کرد.

این وب‌سایت در گزارشی شکست وزارت دفاع عربستان و برنامه‌های استراتژیک آن را با وجود صرف میلیاردها دلار در این زمینه بررسی و تأکید کرد که مقامات سعودی در جذب و آموزش یک ارتش کارآمد سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

پرواز مرموز یک مقام اسرائیلی با جت خصوصی به پایتخت مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
خودداری عربستان از دادن اجازه استفاده از حریم هوایی خود به یک هواپیمای اسرائیلی

این سایت تأکید کرد که میلیاردها دلار خرید اسلحه فقط برای تقویت روابط با واشنگتن از طریق بازیافت دلارهای نفتی است.

رسانه‌های نظامی یمن 14 ژوئن از عملیات نظامی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جیزان خبر دادند که به تسلط نیروهای صنعا بر برخی مواضع نظامی سعودی و قتل و اسارت شمار زیادی از نظامیان سعودی و سودانی و کسب غنایم جنگی زیادی منجر شد.

در جریان این عملیات بیش از 80 افسر و نظامی ارتش عربستان سعودی و مزدوران سودانی و خائن در این عملیات کشته و یا زخمی شدند، همچنین ده‌ها نظامی از نظامیان دشمن که میان آنها نظامیان سعودی و سودانی هم مشاهده می‌شوند، به‌اسارت گرفته شدند.

در مصاحبه‌های زندانیان سربازان سعودی و سودانی علاوه بر تعداد نظامی، درجه نظامی، نیروها و تشکیلاتی که به آنها تعلق دارند نیز ارائه شده است.

صحنه‌های به‌نمایش‌درآمده شامل مصاحبه‌هایی است که نظامیان اسیرشده سعودی و سودانی که به اسارت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده‌اند، بر زبان آوردند.

اسیران سعودی و سودانی از خوش‌رفتاری‌ای که طی اسارت با آن‌ها صورت گرفت، گفتند و خبر سلامتی خود را به نزدیکان و خانواده‌هایشان رساندند، همچنین آن‌ها از مقامات سعودی خواستند که آن‌ها را از زندان آزاد کنند و درعین‌حال خواستار توقف جنگ علیه ملت یمن شدند.

در این مصاحبه‌ها، اسیران سعودی و سودانی به معرفی خودشان و درجه نظامی و رسته نظامی که به آن تعلق داشتند و نیز شماره پرسنلی نظامی پرداختند.

در این مصاحبه‌ها، نحوه اسارت در عملیات گسترده جیزان و لحظه بازداشت و آنچه در جریان عملیات و پس از آن تا زمان اسارت رخ داده است، اعلام شده است.

این اسیران فاش کردند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی قصد بمباران و نابودی آنها را داشته‌اند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آنها را نجات داده و از آنها حمایت کرده‌اند.

این مصاحبه‌ها کذب تمامی ادعاهای سخنگوی ائتلاف سعودی را فاش کرد که آن‌ها عملیات جیزان و حضور اسیرانی از نظامیان سعودی و نظامیان سودانی را به‌کلی منکر شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала