آمریکا در قطر «دفتر هماهنگی امنیتی» برای حمایت از افغانستان دایر می کند

© Sputnik / David B. Gleasonآمریکا در قطر «دفتر هماهنگی امنیتی» برای حمایت از افغانستان دایر می کند
آمریکا در قطر «دفتر هماهنگی امنیتی» برای حمایت از افغانستان دایر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا می گوید در راستای حمایت از نیروهای افغان، یک دفتر هماهنگی امنیتی را در قطر دایر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع آمریکا از ایجاد یک «دفتر هماهنگی امنیتی» در قطر با ادعای حمایت از نیروهای دفاع ملی افغانستان خبر داد.

ادعا می شود که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با ایجاد واحدی متشکل از نیروهای آمریکایی و افغان که در کابل مستقر خواهد شد نیز موافقت کرده است. ظاهراً این واحد پشتیبانی هوایی که تحت فرماندهی دریادار «پیتر ویسلی» است، تحت حمایت دفتر هماهنگی امور امنیتی قطر فعالیت خواهد کرد.

تهیه طرح تخلیه سفارت آمریکا در کابل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
تهیه طرح تخلیه سفارت آمریکا در کابل

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی است که نظامیان آمریکایی باقی مانده در افغانستان (که تعداد آنها به روایتی بیش از ۶۰۰ نفر است)، بر روی حراست از اماکن دیپلماتیک آمریکا، پشتیبانی امنیتی فرودگاه کابل و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان متمرکز خواهند بود.

روز گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد نظامیان این کشور به طور کامل ظرف روزهای آینده افغانستان را ترک نخواهند کرد اما او خواستار آن است که روند خروج تا ماه سپتامبر تکمیل شود.

او همچنین مدعی شد راهکارهایی اندیشیده تا در صورت نیاز به نیروی هوایی برای دور نگه داشتن کابل از دستان طالبان، به دولت افغانستان کمک کند. او در ادامه این ادعا افزود: «افغانستانی‌ها باید بتوانند این کار را با نیروی هوایی که خودشان دارند -و ما به آنها کمک می‌کنیم حفظش کنند- انجام بدهند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала