یک میلیاردر سیاهپوست تقاضای 14 تریلیون دلار غرامت از دولت آمریکا کرد

© Photo / Pixabay/Maklay62یک میلیاردرسیاهپوست تقاضای 14 تریلیون دلار غرامت از دولت آمریکا کرد
یک میلیاردرسیاهپوست تقاضای 14 تریلیون دلار غرامت از دولت آمریکا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
رابرت ال. جانسون، اولین میلیاردر سیاه پوست ایالات متحده آمریکا و بنیانگذار شبکه تلویزیونی Black Entertainment Television (BET) از دولت فدرال این کشور می خواهد که 14 تریلیون دلار غرامت پرداخت کند که این مبلغ تقریباً 333،400 دلار برای هر سیاه پوست در ایالات متحده است.

به گزارش اسپوتنیک به  نقل از نشریه Business Insider،وی همچنین از نمایندگان کنگره آمریکا خواست كه لایحه ای 10 ساله را تصویب كنند كه پایه و اساس برای جبران خسارت های وارده به سیاهپوستان در  آینده را فراهم نماید. جانسون گفت كه برای پرداخت غرامت ها لازم است كل كشور واقعیت"200 سال نژاد پرستی سیستماتیک را به عنوان یك پیامد برده داری" و ضرورت جبران خسارات جیمكروئیسم (سیستمی متشکل  از اقدامات و سنت های نژادی، جهت تقویت تفكیک و تبعیض در حق اهالی سیاه پوست ایالات متحده) بپذیرد . وی گفت  به همین دلیل  سیاه پوستان آمریکا از 13-15 تریلیون دلار ثروت محروم شده اند.

 بومی ها در کانادا مجسمه های ملکه های انگلیس را به زیر کشیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
بومی ها در کانادا مجسمه های ملکه های انگلیس را به زیر کشیدند

میلیاردر ساهپوست گفت: که اکنون 75 سال دارد ، گفت: پرداخت 14 تریلیون دلار برای رفع شکاف ثروت بین سیاه پوستان و سفیدپوستان کافی است، اما او "کاملاً در این زمینه خوش بین نیست".

در اوت سال 2020 ، ویلیام داریتی، استاد سیاه پوست دانشگاه دوک خواستار پرداخت 12 تریلیون دلار غرامت به سیاهپوستان برای بردگی آنها در گذشته شد تا به هر خانواده سیاه پوست که اجدادشان برده بودند، حدود 800 هزار دلار پرداخت شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала