هشدار پلیس فتا به دانش آموزان و داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAهشدار پلیس فتا به دانش آموزان و داوطلبان کنکور ۱۴۰۰
هشدار پلیس فتا به دانش آموزان و داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
پلیس فتا به داوطلبان کنکور در رابطه با کلاهبرداری‌های کنکوری در فضای مجازی و خرید و فروش سوالات کنکور از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هشدار جدی داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس پلیس فتا مازندران درباره کلاهبرداری با ترفند فروش سوالات کنکور به کنکوری‌های ۱۴۰۰ هشدار داد. سرهنگ خورشاد در این رابطه تشریح کرد: «افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. وی با بیان اینکه برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.»

او همچنین عنوان کرد: «چنین ادعاهایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا کنند.»
سرهنگ خورشاد در ادامه از شهروندان خواست کرد به توصیه‌های پلیس فتا توجه کنند و آنها را به کار ببندند تا در معرض این گونه کلاهبرداری‌ها قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir، لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.
کاربران عنوان می‌کنند کانال‌های این چنینی بسیاری در تلگرام دیده‌اند و در اینستاگرام نیز برخی به راحتی تبلیغ فروش سوالات امتحانی و کنکوری را می‌کنند. جمعی از کاربران معتقدند با تدریس مجازی و از راه دور، این کلاهبرداری‌ها بیشتر به چشم می‌خورد اما خانواده‌ها باید خود و فرزندانشان مراقب باشند و طعمه این نوع از کلاهبرداری‌ها نشوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала