راه اندازی رمز ارز ملی در ایران

© Photo / IRNAراه اندازی رمز ارز ملی در ایران
راه اندازی رمز ارز ملی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
استفاده از رمزارزها، غیر از رمزارز ملی، به عنوان ابزار پرداخت در داخل ایران ممنوع خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، طبق طرح "حمایت از استخراج رمزارز و ساماندهی بازار مبادلات داخلی آن" مجلس شورای اسلامی ایران، بانک مرکزی به عنوان مرجع تنظیم مقررات مبادلات رمزارز‌ها در داخل این کشور شناخته شده و استفاده از رمزارزها، غیر از رمزارز ملی، به عنوان ابزار پرداخت در داخل ایران و یا برای راه اندازی و اداره شبکه پرداخت داخلی ممنوع خواهد بود.

جمع‌آوری بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
جمع‌آوری بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در ایران

طبق ماده اول طرح ذکر شده، بانک مرکزی ایران مرجع تنظیم مقررات مبادلات رمزارز‌ها در داخل این کشور بوده و مکلف است ظرف سه ماه نسبت به ساماندهی بازار داخلی رمزارز‌ها اقدام کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان کارفرمای صنعت استخراج رمزارز‌ها و مسئول صدور مجوز مزارع تعیین شده است، این وزارتخانه مکلف شده است تا با همکاری وزارت اقتصاد، نفت، نیرو وارتباطات و فناوری اطلاعات پردازش مزارع استخراج رمزارز ایران را به سوی تولید درآمد ناخالص سالانه پانصد میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ ببرد و سپس رشد ۱۰ درصدی سالانه را به همراه داشته باشد.

موظف کردن مزارع استخراج رمزارز به اعلام و گزارش میزان رمزارز تولیدی خود به بانک مرکزی در تبصره-۱ ماده اول این طرح، شاید یکی از بحث برانگیزترین بخش‌های طرح مجلس برای ساماندهی در این حوزه باشد. دستورالعمل نحوه این نظارت نیز ظرف دو ماه به تصویب شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تامین مالی تروریسم با نظارت وزارت صمت و همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала