تاریخ نخستین ابتلا به ویروس کرونا در روسیه فاش شد

© AP Photo / Ng Han Guanتاریخ نخستین ابتلا به ویروس کرونا در روسیه فاش شد
تاریخ نخستین ابتلا به ویروس کرونا در روسیه فاش شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
به احتمال زیاد در روسیه اولین ابتلا به ویروس کرونا در اواسط نوامبر 2019 رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر پانچین ، بیوانفورماتیست و محقق ارشد در انستیتوی خارکوویچ از آکادمی علوم روسیه، مقاله ای در خصوص ابتلا به ویروس کرونا در روسیه منتشر نمود.
به گفته وی، بیماری همه گیر از بازار ووهان آغاز نشده است. به احتمال زیاد، این مرکز (بازار ماهی فروشان ووهان) به مرکز گسترش فوق العاده عفونت تبدیل شده است.

همه گیری کرونا باعث شد تا یک شهر در چین قرنطینه شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2021
شیوع ویروس کرونا باعث شد تا یک شهر در چین قرنطینه شود

این کارشناس پیشنهاد کرد که برخی از افراد می توانند خفاش ها را در یک بازار فروخته باشند و این افراد از جایی دیگر به ووهان رفته بودند. علاوه بر این ، ممکن است برخی از "کوهنوردان غار" باشند که کووید 19 را از تعطیلات با خود به ووهان آورده اند.
پانچین گفت: "ما نمی دانیم اولین ابتلا به کووید 19 در كجا رخ داده است. این بیماری می تواند در هرجای دنیا رخ داده باشد، از آنجا كه می توانست این بیماری طی چند روز به ووهان بروید."
وی اطمینان دارد که طی چند سال آینده دانشمندان می توانند منبع طبیعی ویروس را پیدا کنند. اگر مشخص شود که کارمندان موسسه ووهان در آزمایشات اولیه خود دارای آنتی بادی هستند، این مدرکی از نشت این بیماری است. با این حال، همانطور که در چین ذکر شد، نتیجه تحقیقات منفی بوده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала