اگر این بیماری را دارید، احتمال ابتلا به کرونا در شما کمتر می شوند

© Sputnik / Кирилл Шипицин /  مراجعه به بانک تصاویر اگر این بیماری را دارید، احتمال ابتلا به کرونا در شما کمتر می شوند
اگر این بیماری را دارید، احتمال ابتلا به کرونا در شما کمتر می شوند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
دانشمند روسی بیماری را نام برد که احتمال ابتلا به ویروس کرونا را در کسانی که سابقه ابتلا به این نوع آلرژی ا دارند کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، موسی خایتوف ، مدیر انستیتوی ایمونولوژی اف ام بی آ در روسیه ، در سخنرانی گفت که بیماران مبتلا به آلرژی کمتر می توانند به کووید 19 مبتلا شوند، به همین علت دانشمندان فرضیه های مختلفی را بیان کرده اند.

در اروپا شروع موج جدیدی از شیوع کرونا را پیش بینی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
در اروپا شروع موج جدیدی از شیوع کرونا را پیش بینی کردند

خایتوف گفت: "حدود یک و نیم سال از آغاز همه گیری می گذرد، اما از همان ابتدا شواهدی وجود داشت که نشان می دهد بیماران مبتلا به آلرژی، به طور قابل توجهی به میزان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند."

وی خاطرنشان کرد که، طبق مطالعات خارجی، برای بیماران مبتلا به آسم برونش آلرژیک، ویروس کرونا عاملی نیست که خطر سیر شدید بیماری را افزایش دهد.

خایتوف تصریح کرد: "هنوز هم دشوار است که بگوییم این امر به چه چیزی مرتبط است، فرضیه های مختلفی بیان می شود ، اما آنها نیاز به تأیید دارند."

پیش از این، خایتوف به مبتلایان به آلرژی توصیه کرده بود که برای مقابله با ویروس کرونا،  حتماواکسینه شوند.

محققان انگلیسی قبلاً چهار علامت کووید را شناسایی کرده اند که بیشتر در بیماران واکسینه شده دیده می شود.

طبق مطالعه علائم اولیه برای بیمارانی که واکسینه شدند و به طور خفیف به کرونا مبتلا می شوند شامل سردرد ، آبریزش بینی می باشد. در صورت ابتلا به بیماری عطسه و گلودرد در بیمارانی که هر دو دوز واکسن را دریافت می کنند شایع است. کسانی که فقط دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، علاوه بر چهار علامت ذکر شده، سرفه نیز دارند.

محققان تأکید کردند که این واکسن ها به طور  صد در صد در برابر ویروس کرونا محافظت نمی کند، اما به طور قابل توجهی خطر سیر شدید بیماری را کاهش می دهد. بنابراین علائم "سنتی" قبلی بیماری: از دست دادن بو، تنگی نفس و تب در بیماران واکسینه شده کاملا نادر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала