آغاز سفرهای توریستی بدون ویزا میان ایران و روسیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آغاز سفرهای توریستی بدون ویزا میان ایران و روسیه
آغاز سفرهای توریستی بدون ویزا میان ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
روسیه و ایران برای سفرهای گروهی توریستی از دهم تیرماه، رژیم بدون ویزا را آغاز می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، توافقنامه سفرهای توریستی گروهی بدون ویزا بین روسیه و ایران از روز پنجشنبه اول ژوئیه لازم الاجرا می شود، اما در عمل شهروندان دو کشور تنها پس از رفع محدودیت های زمانی اعمال شده در پی شیوع ویروس کرونا عملی می شود.

سفر های گروهی میان ایران و روسیه بدون نیاز به ویزا خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2020
گزارش و تحلیل
سفر های گروهی میان ایران و روسیه بدون نیاز به ویزا خواهد بود

این توافق نامه بین دولت های روسیه و ایران در تاریخ 28 مارس 2017 در سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مسکو امضا شد. این سند برای سفرهای بدون ویزا گروه های گردشگری متشکل از 5 تا 50 نفر که توسط سازمان های گردشگری روسیه و ایران امضا و برای مدت زمان حداکثر 15 روز پیش بینی شده است. کل مدت اقامت شهروندان یک دولت در قلمرو کشور دیگر نباید بیش از 90 روز در هر دوره 180 روزه باشد.

زارینا دوگوزووا، رئیس روستوریسم زارینا دوگوزووا و علی اصغر مونسان، وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران در تاریخ هفتم ژوئن، برنامه عملیاتی برای اجرای این سند را امضا کردند. کاظم جلالی ، سفیر ایران در مسکو در این خصوص گفت: گردشگران از هر دو کشور می توانند از طریق شرکت های معتبر به ایران و روسیه سفر کنند، در حالی که یک ویزا برای کل گروه صادر می شود.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران نیز اظهار داشت که طرف روسی علاقه مند است تورهای گردشگری از ایران از سر گرفته شود، اما طرح اجرای این توافق نامه در واقع پس از عادی شدن وضعیت ویروس کرونا شروع به کار می کند. روز گذشته سرویس دیپلماتیک روسیه خاطرنشان کرد که گردشگران ایرانی تنها پس از رفع محدودیت های موقت ورود مرتبط با بیماری همه گیر می توانند به روسیه سفر کنند.

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، ورود شهروندان ایرانی به روسیه مطابق با مصوبه دولت فدراسیون روسیه محدود شده است و پروازهای منظمی بین روسیه و ایران وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала