پرواز موفقیت آمیز اولین خودروی پرنده + ویدئو

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر پرواز موفقیت آمیز اولین خودروی پرنده + ویدئو
پرواز موفقیت آمیز اولین خودروی پرنده + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
خودروی پرنده مهندس اسلواکیایی اولین پرواز بین شهری خود را با موفقیت انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت اسلواکیایی Klein Vision اخیرا توانسته برای نخستین بار با خودرویی به نام AirCar یک پرواز بین شهری را میان فرودگاه "نیترا" و "براتیسلاوا" به انجام برساند.

در پایان این پرواز ۳۵ دقیقه‌ای، پروفسور استفان کلاین، مخترع این خودروی پرنده با فشار دادن کلیدی بال‌های اتومبیل را جمع کرد و از همان‌جا به‌صورت زمینی راهی خانه شد. 

این شرکت بیش از ۳۰ سال روی این خودروی پرنده کار کرده است. آقای کلاین با انجام ۱۴۲ فرود موفق و بیش از ۴۰ ساعت پرواز آزمایشی به این نتیجه رسیده که بالاخره می‌تواند سومین نمونه اولیه خود را از مرحله کانسپت فراتر ببرد. خودروی AirCar در جدیدترین آزمایش به سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید که کمی کمتر از حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتری آن است.

کلاین می‌گوید AirCar در آزمایش‌ها تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری بالا رفته و به شیب چرخش ۴۵ درجه‌ای دست یافته است. این محصول برخلاف خودروهای پرنده VTOL که مثل هلیکوپتر درجا از زمین بلند می‌شوند، به مسیری برای شتاب‌گیری و برخاست (تیک‌آف) نیاز دارد.

نمونه اولیه فعلی AirCar از یک موتور بی‌ام‌و با ۱۶۰ اسب بخار قدرت، پروانه ثابت و چتر نجات بهره می‌برد. او حالا روی یک مدل جدید با ۳۰۰ اسب بخار قدرت کار می‌کند که می‌تواند مجوز پرواز CS-23 را از مراجع هوانوردی اروپا دریافت کند و در عین حال با مجوز M1 برای حرکت در جاده‌ها ایمن باشد.

پیاده‌سازی این ایده احتمالا در عمل با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد بود، اما نشانه‌ها حاکی از آن هستند که مراجع قانونی بالاخره دارند با ایده خودروهای پرنده کنار می‌آیند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала