واکنش وزارت خارجه روسیه به مسدود شدن وب‌سایت های ایران

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا
 زاخارووا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
زاخارووا: آمریکا تعهدات خود در مورد اسناد بین المللی در رابطه با حقوق بشر را فراموش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص مسدود شدن وب سایت های ایرانی اعلام کرد که واشنگتن « بازی» مسدود کردن وب‌سایت های ایرانی را «زیاده از حد طول داده» تعهدات خود در باره اسناد بین المللی در رابطه با حقوق بشر را فراموش کرده است.

وی در ادامه افزود:« برخورد «سینیزم» که واشنگتن از آن بهره می گیرد از هرگونه حد ومرزی گذشته است. اینطور احساس می شود که در آمریکا در سانسور اینترنت «زیاده از حد بازی کرده اند» و همزمان تعهدات خود در رابطه با اسناد بین المللی حقوق بشر را به دست فراموشی سپردند.

این امر به «اخلاق کاری» شرکت های عظیم « IT»، نیز صدمه می زند. همزمان ما می دانیم که این شرکت ها وابسته به واشنگتن رسمی هستند و براحتی  چشم خود را به روی موازین ومقررات چند صفحه ای و اساسنامه سازمانی می بندند و به آسانی کشورها و ملتها را از امکان آگاهی جهان از موضع خود محروم می سازند.

نامه ایران به دیوان بین المللی دادگستری در خصوص تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
نامه ایران به دیوان بین المللی دادگستری در خصوص تحریم های آمریکا

متأسفانه در مورد ایران، این اقدام در بحبوحه مذاکرات وین درخصوص برجام انجام می شود. تعدادی از سایت های مسدود شده توانستند راهی برای بازگشایی خود پیدا کنند اما این راه حل نیست. ما از شرکت های اینترنت و بطور مستقیم از مقامات آمریکایی می خواهیم  به روند حقوقی برگردند و از مسدود سازی «سیاسی شده» وب سایت ها خودداری ورزند و نگذارند ارزش های دمکراتیک فقط برای منافع یک گروه از نخبگان واشنگتنی از بین بروند و یا اظهارات خود در باره آزادی بیان را که تحویل دیگر کشورها میدهند به هدر بدهند.

البته ارزیابی بی طرفانه توسط ساختارهای بین المللی و سازمان های حقوق بشر ضروری است. همچنین وضعیت خطرناکی که توسط آمریکا ایجاد شده است محتاج توجه فرستاده ویژه دبیر کا سازمان ملل در امور همکاری رقمی است که به تازگی منصوب شده است».

ر اساس بیانیه ای که در وب سایت وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر شده، محدودیت ها بر روی ۳۳ صفحه وب سایت مورد استفاده متحدین ایران و سه سایت دیگر تحت کنترل شبه نظامیان کتائب حزب الله اعمال شده است.

وزارت دادگستری گفت، که این سایت ها با حکم دادگاه مسدود شده و «در ارتباط با نقض تحریم های ایالات متحده» نقش داشته اند. وزارت دادگستری امریکا یادآور می شود که در اکتبر گذشته، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) تشخیص داد که متحدین تحت کنترل سپاه پاسداران نمی توانند خدماتی از جمله دامنه ها را در ایالات متحده بدون مجوز دریافت کنند.

وزارت دادگستری افزود: این تصمیم در پاسخ به «تمرکز رژیم ایران بر روند انتخابات ایالات متحده و تلاش های غیرمتعارف آن برای ایجاد اختلاف میان رای دهندگان از طریق انتشار اطلاعات نادرست و انجام اقدامات نفوذی سو استفاده شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала