استفاده از ماهواره برای پخش قرآن

© Depositphotos.com / Cookelmaاستفاده از ماهواره برای پخش قرآن
استفاده از ماهواره برای پخش قرآن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
پروژه عمومی Divine از فناوری فضایی برای پخش قرآن از ماهواره استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به عنوان بخشی از پروژه های فضایی اوراسیا و بخشی از بنیاد خیریه جهانی I AM PART OF، ضبط صوتی قرآن مستقیماً از فضا پخش می شود.

بنیاد خیریه جهانی I AM PART OF که توسط یک کارآفرین از قزاقستان، شوکرات ابراهیموف تأسیس شد، از راه اندازی یک پروژه عمومی دینی خبر داد که با استفاده از فن آوری های فضایی سوره های قرآن را از فضا پخش می کند، از جمله یک مجموعه کامل صحیح البخاری احادیثی برای مسلمانان و همه دین داران در سراسر جهان ... فایلهای صوتی و رسانه ای در ماهواره YAM-2 بارگذاری شدند که به عنوان بخشی از یک برنامه مشترک با شریک SpaceChain و اپراتور Loft Orbital، با موشک SpaceX Falcon 9 به فضا می رفت.

این پروژه دینی به منظور از بین بردن باورهای غلط و کلیشه‌ای در مورد تعالیم اسلام و فراهم آوردن فرصتی برای مطالعه متون مقدس قرآن کریم به زبانهای مختلف جهان آغاز شد.

پس از فعال شدن موفقیت آمیز در مدار در نوامبر 2021، پرونده های قرآن از فضا به چندین سیستم عامل ساخته شده برای پروژه Divine منتقل می شوند. از جمله آنها می توان به وب سایت رسمی Divine و همچنین برنامه Divine Live اشاره کرد که اکنون برای بارگیری در فروشگاه App Apple و فروشگاه Google Play در دسترس است.

کاربران به متن قرآن و همچنین توضیحات صوتی و متنی کامل و توضیحات معنای تعالیم به زبانهای مختلف دسترسی خواهند داشت.

همچنین برنامه ریزی شده است که پرونده های چندرسانه ای قرآن از فضا به گیرنده های نصب شده در ایستگاه های زمینی اختصاصی واقع در مناطق روستایی جهان که دسترسی به اینترنت محدود است، منتقل شود.

شوکرات ابراهیموف، رئیس هیئت امنای I AM PART OF و بنیانگذار گفت: "هدف نهایی ما ارائه اطلاعات قابل اعتماد و قابل دسترسی در مورد اسلام در سراسر جهان است که می خواهند درباره قرآن و مبانی دین بیشتر بدانند." Divine " با استفاده از فن آوری های مدرن فضایی، ما در حال حذف محدودیت های زیرساخت های زمینی برای دسترسی بهتر به مردم در سراسر جهان هستیم. Divine با استفاده از فناوری فراتر از اینترنت ، مرز جدیدی از دسترسی را ایجاد می کند تا همه بتوانند به طور همزمان از یک منبع به آموزه های اسلام دسترسی پیدا کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала