درخواست رئیسی از آیت الله خامنه ای

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / درخواست رئیسی از آیت الله خامنه ای
درخواست رئیسی از آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
اشتراک
رئیسی در نامه ای از آیت الله خامنه ای درخواست کرد تا در زمان باقیمانده تا آغاز به کار دولت جدید، در تمهید مقدمات استقرار دولت سیزدهم متمرکز شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه ایران، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران در نامه‌ای به آیت الله خامنه ای، رهبر ایران با تشکر از اعتماد، حمایت‌ها و راهنمایی‌های وی در دوره مسئولیت خود در دستگاه قضائی و همچنین الطاف ویژه ایشان نسبت به عملکرد دو سال گذشته قوه قضائیه در دیدار اخیر با مسئولان این قوه، با اشاره به اهمیت امور دولت آینده و فرصت زمانی محدود برای تمهید مقدمات استقرار دولت، از رهبر ایران درخواست کرد در صورت صلاحدید اجازه فرمایند در فرصت باقیمانده، در تمهید مقدمات تشکیل دولت جدید متمرکز شده و وی در خصوص ریاست قوه قضائیه، به نحو صلاحدید اتخاذ تصمیم فرمایند.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران شنبه 29 خرداد توسط وزارت کشور اعلام شد و بر اساس آن سید ابراهیم رئیسی با میزان 17 میلیون و 926 هزار و 345 رای از مجموع 28 میلیون و 933 هزار و 4 رای به پیروزی رسید. اما رئیس جمهور منتخب ایران از زمان پیروزی در انتخابات تا آغاز رسمی دوره چهار ساله ریاست جمهوری اش، سه مرحله دیگر پیش رو دارد. شورای نگهبان به عنوان ناظر، باید صحت انتخابات را تأیید کند، رهبر ایران حکم ریاست جمهوری او را تنفیذ نماید و در نهایت رئیس‌جمهور جدید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای "پاسداری از قانون اساسی" قسم یاد کند. میزبان مراسم تنفیذ هم، رهبر ایران خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала