نقشه راه سنگاپور برای همزیستی با ویروس کرونا

CC0 / Pixabay / سنگاپور
 سنگاپور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
سنگاپور به بهترین وجه توانست به مبارزه با ویروس کرونا برخیزد.

به گزارش اسپوتنیک، سنگاپور به بهترین وجه توانست به مبارزه با ویروس کرونا برخیزد. تعداد فوتی ها بر اثر شیوع ویروس کرونا در سنگاپور فقط 50 نفر در بین تقریبا 6 میلیون نفر جمعیت کشور بوده است. سنگاپور «نقشه راه» گذار به « موازین جدید» در شرایط موجودیت ویروس را تدوین کرده است.

مقامات این کشور به این نکته توجه نشان داده اند که این ویروس هرگز زندگی انسان را ترک نخواهد کرد. از اینرو باید کاری کرد که این ویروس برای اکثر مردم و کل جامعه وحشتناک تر از «آنفلوآنزا» نباشد. در این بین، مردم و اقتصاد کشور باید تقریبا به زنگی عادی برگردند، حتی اگر در دیگر کشورها، اپیدمی در مقیاس همه گیر ادامه داشته باشد.

واکسن برکت کرونای آفریقایی را هم شکست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
واکسن "برکت" کرونای آفریقایی را هم شکست داد

وزرای دولت سنگاپور که مسئول مبارزه با همه‌گیری کرونا هستند در باره برنامه نامبرده توضیح دادند که بزودی « نقشه راه» گذار کشور به « عادی سازی زندگی» آماده خواهد شد. کلا چهار نکته آن مشخص شده است. این گذار با واکسیناسیون عمومی، اکسپرس تست های همگانی روزانه شهروندان و تمام مهمانان کشور و رهگیری تمام و کمال افرادی که با مبتلایان به ویروس در تماس بودند و آنهایی که به نوبه خود با افراد گروه دوم در تماس بودند.

در مرحله اول، باید تمام افرادی که با مبتلایان  در تماس بودند رهگیری شوند و افرادی که با آنها در تماس بودند. این امر اهمیت زیادی دارد، زیرا قبل از ظاهر شدن علایم ابتلا، ویروس گسترش پیدا می کند. در سنگاپور سیستم رهگیری  بخوبی جا افتاده است، از جمله با کمک گوشی و سیستم « رهگیری با هم» برای خویشاوندان مبتلایان و «ورود امن» برای آنهایی که احتمالا سر از تجمعی درآورده اند که در آنجا افراد مبتلا حضور داشتند.

تنها محدودیت در مورد افرادی که علایم سرماخوردگی داشته باشند طولانی خواهد بود و آن دورکاری و خانه‌نشینی است، البته تا زمانی که نتیجه تست آنها مشخص شود.

کووید -19 هرگز ناپدید نخواهد شد. سنگاپور یکی از کشورهایی است که توانست بخوبی با این ویروس مبارزه کند و سطح شیوع آن را به حداقل برساند، در حالی که در دیگر کشورها این اپیدمی بیداد می کند.

وزاری سنگاپوری معتقدند که ابتلا ناگزیر است، زیرا ما نمی توانیم خود را از جامعه جهانی جدا کنیم. گزینه های جدید ویروس نیز از طریق مرزهای ما عبور می کند.  از اینرو باید همزیستی با این ویروس را بیاموزیم. یعنی بشکلی که این ویروس تقریبا نتواند جامعه و اعضای آن را دچار مشکل سازد.

شیوع کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
رکود بیماری کووید -19 در چه زمانی فراخواهد رسید؟

یکی از بیماری هایی که ما با آن کنار آمدیم «انفلوآنزا»ست که همزیستی با آن را یاد گرفتیم. از آنجا که مرگ ومیر در اثر ابتلا به این بیکاری خیلی کمتر شده است و شانس ابتلا به بیماری شدید و جدید خیلی کم است، مردم فعالیت روزانه خود را در زمان اپیدمی «آنفلوآنزا» ادامه می دهند و مقررات ساده ای را رعایت می کنند و یا هر سال واکسن می زنند.

واکسیناسیون ضد کرونا نیز باید کووید -19 را به سطح اپیدمی « آنفلوآنزا» برساند. اسرائیل موفق به انجام این کار شده است که از نظر سهم واکسیناسیون در ردیف اول فهرست کشورها با بالاترین سطح واکسینه شدن اهالی قرار دارد.

سنگاپور تا کنون 40 درصد جمعیت را واکسینه کرده است و تا پایان تابستان قصد دارد دو سوم جمعیت را واکسینه کند.  مهمترین هدف « نقشه راه» سنگاپور، جستجوی ابزار مبارزه با گزینه های جدید بشکلی است که « زندگی عادی» نقض نشود.

«عادی سازی» زندگی به این شکل ممکن خواهد شد: شخص مبتلا می تواند در خانه درمان شود، زیرا بعد از واکسیناسیون، علایم بیماری سبک تر خواهند بود. اگر افراد همراه بیمار واکسینه شوند، خطر شیوع ویروس بمراتب کمتر خواهد شد.

مردم باید کار کنند، از زندگی لذت ببرند، جشن ها را برگزار کنند و در مراسم ورزشی شرکت داشته باشند، گردشگران باید به کشور سفر کنند. اینها اهدافی هستند که وزرای سنگاپوری مسئول مبارزه با ویروس کرونا در مقابل خود قرار داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала