چین عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد

© Photo / Public domain/United States Navy چین عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد
چین عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
چین عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان را بیانگر اراده آمریکا در ایجاد دردسر و تنش و مختل کردن اوضاع در تنگه تایوان دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، چین روز چهارشنبه در پی گذر مجدد یک کشتی جنگی آمریکایی از آب راه حساس بین تایوان و چین، از آمریکا به عنوان بزرگترین "خطرآفرین" امنیتی منطقه یاد و این حرکت را به شدت محکوم کرد.

کمک عربستان  به ایرانیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
تایوان قوای نظامی خود در دریای چین جنوبی را تقویت می کند

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز سه شنبه مدعی شده بود که ناوشکن "یو اس اس کورتیس ویلبر" با قابلیت شلیک موشک های هدایت شونده؛ عبوری عادی و معمول از تنگه تایوان مطابق با قوانین بین المللی انجام داده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در ادامه ادعاهای خود جهت توجیه حضور در این منطقه و عبور از تنگه تایوان ادامه داد: عبور این کشتی جنگی از داخل تنگه تایوان نشانگر تعهد آمریکا به سیاست ایندوپاسیفیک آزاد و بدون قید و شرط است.

در همین راستا، فرماندهی پهنه شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کرد: نیروهای تحت امر این فرماندهی عبور این کشتی را از این تنگه تحت نظر داشته و به آن هشدار داده اند.

ارتش چین همچنین افزود: طرف آمریکایی به عمد در حال به کار بستن حقه های همیشگی و ایجاد دردسر و تنش و مختل کردن اوضاع در تنگه تایوان است.

فرماندهی پهنه شرقی تاکید کرد که این حرکت کاملاً بیانگر این مطلب است که ایالات متحده بزرگترین تهدید و خطر برای امنیت منطقه ای محسوب می شود و ما به طور جدی با آن مخالفیم.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی‌ اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌ های جدایی‌ طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала