دومین بیانیه سفارت ایران در مورد مشکل به وجود آمده برای تعدادی از ایرانیان در فرودگاه‌های مسکو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سفارت ایران
سفارت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
مسافرینی که قصد عزیمت به روسیه را دارند، ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی و مدارک لازم برای سفر، از قوانین و مقررات ورود به روسیه بطور کامل مطلع باشند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایران در روسیه در بیانیه ای اظهار کرد : این سفارت خانه مجددا به مسافرینی که قصد عزیمت به روسیه را دارند اکیدا توصیه می کند ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی و مدارک لازم برای سفر، از قوانین و مقررات ورود به روسیه بطور کامل مطلع و نسبت به نوع ویزا و هدف سفر خود توجیه باشند.

در دومین اطلاعیه سفارت ایران در روسیه در مورد مشکل به وجود آمده برای تعدادی از هموطنان ایرانی در فرودگاههای مسکو آمده است:  پیرو اطلاعیه قبلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در خصوص خبر منتشره از سوی خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری در مورد معطلی تعدادی از شهروندان ایرانی در فرودگاه های مسکو اطلاعیه تکمیلی به شرح زیر منتشر کرده است:

اطلاعیه سفارت ایران در مسکو در خصوص سخت گیری اخیر ورود مسافران ایرانی به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اطلاعیه سفارت ایران در مسکو در خصوص سخت گیری اخیر در ورود مسافران ایرانی به روسیه

 «با توجه به مشکل پیش آمده برای شهروندان ایرانی در سفر به روسیه برای تماشای مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا، این سفارت به محض اطلاع از این مشکل با اعزام نماینده به فرودگاه رایزنی های گسترده ای با مقامات امنیتی و انتظامی مسئول جهت حل مشکل بوجود آمده بعمل آورد. از حدود ۲۵۰ مسافر ایرانی که با پرواز شرکت هواپیمایی ایرفلوت روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه وارد مسکو شدند، برخی از مدارک ارایه شده از سوی ۳۸ نفر از مسافران مورد تایید مسئولین پلیس مرزی روسیه قرار نگرفته و همچنین اظهارات این مسافران نیز مغایر با هدف سفر آنها بوده است . همانطور که در خبر منتشر شده نیر ذکر گردیده تعدادی از این شهروندان نیز کودکان خردسال و افراد مسن و بیمار هستند که سفر آنها به روسیه با فن آیدی از سوی پلیس مرزی روسیه توجیه منطقی نداشته و آنان نیز در اظهارات خود به اهداف دیگری غیر از تماشای مسابقات فوتبال از جمله گذراندن ماه عسل و یا دیدار برخی اقوام و نزدیکان اشاره کرده اند که این موضوع بر خلاف قوانین و مقررات کشور روسیه می باشد. این در حالی است که شرکتهای مسافری که از سابقه گردشگری با روسیه برخوردار می باشند ملزم اطلاع و رعایت قوانین و مقررات بوده و باید خود را مکلف به رعایت این قوانین و مقررات بدانند و همزمان مسافرین خود را از این مقررات آگاه نمایند . 

سفارت جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت احقاق حقوق شهروندان ایرانی اقدام کرده و به محض اطلاع از مشکل پیش آمده مکاتبات خود را با وزارت خارجه روسیه و سایر مراجع رسمی و ذیصلاح انجام داده و شرایط مناسب برای این دسته از شهروندان در فرودگاه را ایجاد نموده است و بدیهی است این تلاشها تا حل مشکل ادامه خواهد داشت . 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه مجددا به مسافرینی که قصد عزیمت به روسیه را دارند اکیدا توصیه می نماید ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی و مدارک لازم برای سفر، از قوانین و مقررات ورود به روسیه بطور کامل مطلع و نسبت به نوع ویزا و هدف سفر خود توجیه باشند .»

قهرمانی فوتبال اروپا یا جام ملت‌های اروپا یا یورو یک جام فوتبال است که یوفا آن را برگزار می‌کند. قهرمان این جام، قهرمان قاره اروپا در رشته فوتبال می‌باشد و به‌طور خودکار به جام کنفدراسیون‌ها راه می‌یابد. این جام از سال ۱۹۵۸ تاکنون هر چهار سال یک بار برگزار شده‌است بجز سال ۲۰۲۰ که بدلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و اکنون درسال ۲۰۲۱ در حال برگزاری است.آلمان و اسپانیا هرکدام با سه قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در این مسابقات کسب کرده‌اند. جدول این رقابت ها در سایت ما قابل دسترسی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала