اعلام آمار نهایی انتخابات ریاست جمهوری در ایران

© Sputnik انتخابات 1400
 انتخابات 1400  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
ابراهیم رئیسی با 17 میلیون و 926 هزار رأی رئیس جمهور ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران اعلام کرد که  ابراهیم رئیسی با 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی حائز مقام اول و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وی در مورد آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ گفت: « از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر بوده است که میزان مشارکت ۴۸/۸ بوده است.

دستگیری عاملان حمله به رای دهندگان ایرانی در بیرمنگام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
دستگیری عاملان حمله به رای دهندگان ایرانی در بیرمنگام

بدین وسیله آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

آقای محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و۲۰۱ رأی بدست آورده است.

آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز ۹۹۹۷۱۸ رأی بدست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که ۳۷۲۶۸۷۰ رأی را شامل می‌شود. ما در اعلام نتایج باید تک تک شعبه ها که شامل ۶۶ هزار شعبه در کل کشور می‌شود، ناظرین شورای نگهبان و اجرائیات وزارت کشور، نهایتا باید صورتجلسات را امضا کنند. این صورتجلسات در سلسله مراتب به تهران می‌آید و در تهران هم باید شورای نگهبان و هیات اجرایی آن‌ها را امضا کنند.

هیچ تخلف یا تقلب که بتواند تاثیری بر انتخابات داشته باشد نداریم. هر کسی شکایتی داشت به شورای نگهبان مراجعه کند.

به دلیل کثرت نامزدهای انتخابات های شوراهای شهر و روستا شمارش آرا همچنان در حال انجام است. نتایج انتخابات های میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز به محض پایان شمارش و تجمیع اعلام خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала