پوتین از بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به کار خود خبر داد

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به کار خود خبر داد
پوتین از بازگشت سفیران روسیه و آمریکا به کار خود خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
پوتین گفت سفیران روسیه و ایالات متحده به کار خود بازمی گردند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست ژنو، جایی که با همتای آمریکایی خود ملاقات کرد، گفت که سفرای دو کشور به کار خود باز خواهند گشت.

وی گفت: " چه وقت دقیقا؟ - فردا، پس فردا - این به مسائل فنی مرتبط است."

سفیر روسیه در ایالات متحده، آناتولی آنتونوف در ماه مارس برای مشاوره به مسکو دعوت شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا در مصاحبه با ABC News گفت كه رهبر روسیه "برای دخالت در انتخابات پول می پردازد". در همان زمان، رئیس کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا ولادیمیر پوتین را " قاتل " می داند، پاسخ مثبت داد.

در اواسط ماه آوریل، ایالات متحده بسته تحریم های دیگری علیه روسیه ارائه داد. به عنوان بخشی از این اقدامات، 32 شخص حقیقی و حقوقی تحت محدودیت قرار گرفتند. علاوه بر این، واشنگتن از اخراج ده پرسنل دیپلماتیک روسیه خبر داده است.

پاسخ مسکو شامل اقدامات متقابل و نامتقارن بود. به طور خاص، ده دیپلمات آمریکایی نیز عناصر غیر مطلوب اعلام شده‌اند. مسکو همچنین از خاتمه فعالیت صندوق ها و سازمان های غیردولتی تحت کنترل وزارت امور خارجه و سایر سازمان های دولتی آمریکا خبر داد. علاوه بر این، وزارت خارجه روسیه از سفیر آمریكا جان سالیوان دعوت كرد تا برای مشاوره به واشنگتن بازگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала