وزیر بهداشت ایران: 16 میلیون و 800 هزار دز واکسن از مسیر کواکس خریداری‌ شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر بهداشت ایران: 16 میلیون و 800 هزار دز واکسن از مسیر کواکس خریداری‌ شده است
وزیر بهداشت ایران: 16 میلیون و 800 هزار دز واکسن از مسیر کواکس خریداری‌ شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
اشتراک
نمکی: این واکسن هایی که خریداری کردیم به‌ مرور تحویل داده می شوند اما واکسن‌های داخلی از مرداد به بعد تولید و آماده مصرف می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: واکسن‌های داخلی‌مان به مرحله تجویز و مصرف داخلی رسیده است، با وجود واکسن‌های تولید داخل تا یکی دو ماه آینده، واردات واکسن را خواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 16 میلیون و 800 هزار دز واکسنی که از مسیر کواکس خریداری کردیم به‌ مرور تحویل می‌شود اما واکسن‌های داخلی از مرداد به بعد تولید و آماده مصرف می‌شود، افزود: یکی از کمپانی‌ها و شرکت‌ها کار تولیدش به مرحله اجازه مصرف اضطراری رسید و در هفته آینده مجوز مجموعه پاستور هم‌ جهت مصرف اضطراری مجوز خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 6 پلت فرم در حال کار کردن مستمر هستند و تا پایان پاییز واکسن داخلی علاوه بر مصرف داخلی آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را خواهد داشت، گفت: برای انتخابات علاوه بر تدوین پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی، برای تمام شعب برنامه تعیین کردیم و سعی کردیم با حداکثر رعایت فاصله‌گذاری و نظارت‌ها انتخابات برگزار شود.

نمکی در خصوص پویش "ره سلامت" گفت که تا نیمه مردادماه و تا پایان دولت حدود 14 هزار تخت بیمارستانی که تعدادی از آن به بهره‌برداری رسیده، 1400 مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت و تعداد قابل‌توجهی پروژه‌های رفاهی و دانشجویی را تدارک دیدیم و یکی‌یکی در استان‌های مختلف افتتاح می‌شوند و تعدادی هم چند ماه قبل افتتاح‌ شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала