فعالیت 1000 تاکسیران زن در تهران

© Sputnik / Siyavash Sobhgani تاکسی در تهران
تاکسی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
تهران با جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر حدود 100 هزار تاکسی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، تهران با  جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر حدود 100 هزار تاکسی دارد که به صورت خطی و گردشی روزانه مسافران زیادی را جابه‌جا می‌کند. این ناوگان همزمان با شرایط شیوع کرونا دچار مشکلات فراوانی شد. شرایط اقتصادی و بیمه نبودن بیش از 10 هزار راننده تاکسی نیز بر این قضیه دامن زده و مشکلات تاکسیرانان پایتخت را که در سرما و گرما مشغول خدمت‌رسانی به مسافران هستند با چالش همراه کرده است.

مقایسه اثر واکسن‌های کرونا بر روی زنان و مردان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
مقایسه اثر واکسن‌های کرونا بر روی زنان و مردان

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه افزود:« حدود هزار تاکسیران در پایتخت زن هستند که آمار آنها نسبت به قبل کاهش یافته است چرا که راننده بودن برای تاکسی جزو کارها و مشاغل سخت است و راننده باید از صبح تا عصر در هوای سرد و گرم مشغول فعالیت باشد بنابراین کاهش آمار آنها طبیعی است و ما تفاوتی در میان ارائه تسهیلات به رانندگان زن و مرد نداریم.

فقط در اردیبهشت امسال 70 راننده تاکسی همزمان با پیک چهارم کرونا جان خود را از دست داده‌اند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور حدود 300 راننده به دلیل این بیماری جان باخته‌اند که اگر آمار رانندگانی که پروانه تاکسی‌شان را تمدید نکرده‌اند در نظر بگیریم آمارها بالاتر از این رقم است و متأسفانه این قضیه بسیار دلخراش و نگران‌کننده است.

هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک مبلغ 47 هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر 10 سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت باید هر 6 ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر 3 ماه یک بار نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جاری نداریم امسال نرخ کرایه‌ها مشابه سال‌های گذشته بر اساس مصوبه شورای شهر تهران حدود 25 تا 35 درصد افزایش یافت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала