اظهارات خطیب زاده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اظهارات خطیب زاده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
اظهارات خطیب زاده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اقدامات لازم برای انتخابات اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: : در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم که سرنوشت ایران و ایرانی را در چهار سال آینده رقم می زند.

خطیب زاده افزود: از افتخارات نظام مردم سالار جمهوری اسلامی این است که تمام تغییرات در ایران از طریق صندوق رای بوده است. امیدواریم روز جمعه همه مردم با حضوری پررنگ، آن را به روز ملی دیگر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: از همه ایرانیان ( مقیم خارج از کشور) درخواست می کنم که با آمدن پای صندوق های رای، اراده خود را به یک اراده سیاسی در داخل ترجمه کنند. همه مقدمات برگزاری انتخابات در وزارت امور خارجه فراهم شده و ان شالله انتخاباتی پرشور و بی نقص در سراسر جهان داشته باشیم.

خطیب زاده افزود: امیدوارم  روز جمعه چه کسانی که تصمیم خود را گرفته‌اند  و چه کسانی که هنوز تردید دارند پای صندوق های رای حضور پیدا کنند  و این روز به عنوان یک روز ملی دیگر  در تاریخ ثبت شود. در نشست خبری این هفته خود اعلام کرد: ۳.۵ میلیون واجد شرایط برای شرکت در انتخابات در خارج از کشور داریم.

وی با بیان این که یک میلیون تعرفه رای برای وزارت خارجه اختصاص داده شده است، افزود : تاکنون حدود ۶۷۹ هراز برگه تعرفه رای به نمایندگی های ایران در خارج از کشور ارسال شده است.

خطیب زاده تصریح کرد : در ۱۳۳ نمایندگی ایران ۲۳۴ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است. تحقیقا  در تمام کشورهایی که دارای نمایندگی هستیم یک و یا بیش از یک صندوق رای  در نظر گرفته شده است و در سه کشور از جمله کانادا امکان برگزاری انتخابات فراهم نشد.

وی یادآور شد: هموطنان ایرانی در کانادا می توانند با مراجعه به  نقاط مرزی کانادا و آمریکا در انتخابات شرکت کنند چرا که در این مناطق با هماهنگی های انجام شده  صندوق اخذ آرا در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: همچنین وزارت امور خارجه با همکاری وزارت ارشاد و سایر دستگاه های مربوطه ۱۶۰ ویزای خبرنگاری برای پوشش انتخابات توسط رسانه های خارجی صادر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала