روحانی: کلنگ ساخت دو نیروگاه هسته ای زده شده است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeرئیس جمهور ایران: دو نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت است
رئیس جمهور ایران: دو نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام کرد که کلنگ ساخت دو نیروگاه هسته‌ای زده شده که در حال ساخت و ساز است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تشکر از بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه صنعت آب و برق گفت: پروژه امروز اهمیت زیادی برای ما دارد که بخشی از آن برای همکاری با همسایه ما، یعنی کشور فدراسیون روسیه به وجود آمده است.

پرونده روحانی به قوه قضائیه ارسال شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
پرونده روحانی به قوه قضائیه ارسال شد

وی تصریح کرد: البته از بعد از پیروزی انقلاب ما و روسیه روابط خوبی داشتیم، اما در این ۸ سال روابط ما در زمینه های مختلف توسعه پیدا کرده و می‌خواهم از دولت روسیه و شخص آقای پوتین بدلیل همه تلاشهایی که در این مدت در بعد سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای داشتند تشکر کنم.

رئیس جمهور افزود: ما همکاری‌های بسیار زیادی با روسیه در سوریه داشتیم. همکاری های مهم سه جانبه در زمینه آذربایجان، قفقاز و اوراسیا داشتیم.

وی با اشاره به قدم های خوب در زمینه رژیم حقوقی خزر با روسیه، اظهار داشت: کلنگ ساخت دو نیروگاه هسته‌ای زده شده که در حال ساخت و ساز است. با کشور روسیه در زمینه مسائل نظامی مخصوصا دفاعی داشتیم که بعد از ورود اس ۳۰۰ از روسیه، روابط ما در این زمینه گسترده تر از قبل شد.

روحانی با اشاره به تلاش‌های مشترک ایران و روسیه در وین برای احیای برجام، تصریح کرد: روسیه یک کشور مهم برای ما و همسایه مهم و روابط ما به نفع دو ملت و منطقه و مسائل جهانی خواهد بود. از چند سال پیش با آقای پوتین راجع به طرح‌های مشترک در ایران (صحبت شد).بروکراسی های دو طرف باعث شد این طرح یک مقدار با تاخیر شروع شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала