وب سایت بریتانیایی: واکسن کووید-19 ایرانی پیشرو در آزمایشات بالینی

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / M.Hasan Zarifmanesh / وب سایت بریتانیایی: واکسن کووید-19 ایرانی پیشرو در آزمایشات بالینی
وب سایت بریتانیایی: واکسن کووید-19 ایرانی پیشرو در آزمایشات بالینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
وب سایت انگلیسی clintrialsarena.com واکسن ایرانی کووید-19 را به عنوان پیشرو در زمینه واکسنهای استنشاقی در آزمایشات بالینی فاز دوم معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این وبسایت نوشت: "از 96 کاندید واکسن کووید-19 در آزمایشات بالینی، هشت واکسن استنشاقی هستند. از این تعداد، دو مورد در رقابت و در آزمایشات بالینی فاز دوم پیشتاز هستند."

یکی از این دو، همانطور که در این وب سایت گفته شده است، توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی در ایران در حال تولید است.

این وب سایت افزود: واکسن رازی کووپارس، در سه دوز تجویز می شود. دو دوز اول قابل تزریق است و دوز سوم از طریق اسپری بینی استنشاق می شود. داوطلبان شرکت کننده در آزمایشات فعلی کسانی هستند که دوزهای اول و دوم را دریافت کرده اند.

این وب سایت همچنین نظرات علی اسحاقی، رئیس موسسه رازی در مورد ویروس کرونا را نیز منتشر کرده و نوشت: "مرحله دوم واکسیناسیون استنشاق شده در اوایل ماه ژوئن بر روی 500 داوطلب انجام می شود و پس از دو ماه مرحله سوم شروع می شود."

پاسخ رییس سازمان غذا و داروی ایران درباره نبود واکسن برای تزریق دوز دوم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
پاسخ رییس سازمان غذا و داروی ایران درباره نبود واکسن برای تزریق دوز دوم 

پیشتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن ‌سرم سازی رازی با اشاره به ساخت نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی در این موسسه گفته بود: دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس موجب به حداقل رساندن زنجیره انتقال ویروس شده و دستگاه تنفسی فوقانی را همزمان با قسمت تحتانی آن ایمن می کند. وی، واکسن رازی کووپارس را نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی نام برد و تصریح کرد: مشکلی که در واکسیناسیون عمومی انواع واکسن های ساخته شده کووید 19 در دنیا مشاهده می شود، کنترل نشدن زنجیره انتقال است که با دوز استنشاقی این مساله تا حد امکان رفع خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала