کاندیداهای انتخابات ایران پیش از مناظره دوم چه گفتند؟

© Sputnikکاندیداهای انتخابات ایران پیش از مناظره دوم چه گفتند؟
کاندیداهای انتخابات ایران پیش از مناظره دوم چه گفتند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
اشتراک
کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای حضور در مناظره انتخاباتی دوم، سخنرانی کوتاهی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اولین کاندیدایی که وارد ساختمان محل برگزاری مناظرات شد، علیرضا زاکانی بود.

 برجام در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
سرنوشت برجام در شرایط برگزاری انتخابات در ایران چگونه رقم خواهد خورد؟

وی  در پاسخ به این سوال که آیا این قول را به مردم می‌دهد که در مناظره دوم دیگر شاهد افترا،‌ تخریب و بداخلاقی نباشند، گفت: در مناظره اول فکر می‌کردیم که باید ناظر به برنامه ها صحبت کنیم  و موارد دقیقی را ذکر کنیم ولی متوجه شدیم که دوستان عزیزمان بنا دارند از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به سمت  بیراهه سوق دهند.

وی افزود:‌ امیدوارم که در مناظره امروز شاهد چنین  شرایطی نباشیم و یک وضعیت مطلوب در بررسی موضوع و برنامه‌ ها و توجه به آنچه که جامعه انتظار دارد پاسخ به آن را بگیرد برسیم بنده امروز در حوزه فرهنگی،  اجتماعی سیاسی به مردم عزیزمان قول می‌دهم که در سال اول دولت اقدام و اصلاح ریشه فقر مطلق را بخشکانم.  

این کاندیدای انتخابات ریاست‌‌ جمهوری ایران، ادامه داد: همچنین به مردم قول می‌ دهم که بعد از دو سال اول دولتم کسی در کشور به غیر از درد بیماری، هیچ درد دیگری نداشته باشد همچنین قول می ‌دهم که بتوانم مسیری را دنبال کنم که ماحصل او با ۱.۲ میلیون خانه حمایتی برای زوج‌ های جوان و محرومین علاوه بر تکالیف یک میلیون در سال امکانی را فراهم کنم که مسکن از سبد هزینه خانوار به عنوان کالای ویژه‌ ای که اکثریت درآمد آنها را به خود اختصاص می‌ دهد، مرتفع شود و نهایتا اگر برای آنها کاری پیدا نشد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آنها بدهیم.

زاکانی عنوان کرد: بنده قول می‌ دهم که شرایط را به سمتی سوق دهیم که ماحصل آن یک اطمینان خاطری در کشور ایجاد شود و از این جنگ و جدل‌ ها پرهیز کنیم در عرصه سیاسی هم مردم را ناظر بر خود و با نهادینه سازی اعتراض آنها بر علیه پلشتی‌ ها و زشتی‌ ها شرایطی را فراهم بیاوردند که اصل ۸ و ۲۷ قانون اساسی محقق شود مشکل ما عدم عمل به قانون اساسی است که با هم انشاالله این مهم را محقق خواهیم کرد.

مهرعلیزاده: روش من در مناظره دوم، همان روش مناظره اول است!

فتوای آیت الله خامنه ای درباره دادن رای سفید در انتخابات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
فتوای آیت الله خامنه ای درباره دادن رای سفید در انتخابات

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صداوسیما به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران گفت: روش من در دومین مناظره انتخاباتی همان روش گذشته است.

وی افزود:  ما با رعایت همه شئون موارد را بررسی کرده و نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام خواهیم کرد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: البته شایعاتی که شنیدم که قرار است دوپینگ ۵ دقیقه ای به نامزدی خاص بدهند که امیدوارم صحت نداشته باشد.

رضایی: دولت ما امید را به مردم هدیه خواهد داد.

رضایی:  یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تورم‌ زا نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
رضایی: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تورم‌ زا نیست

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری نیز در ابتدای ورود به سالن  اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ سال گشایش زندگی ملت ایران خواهد بود، دوباره لبخند به چهره مردم برخواهد گشت و ملت ایران شاهد آغاز جدیدی در زندگی خودش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مناظره دوم بسیار مهم است امیدوارم بتوانیم در خصوص بحث‌ها و دردهای اصلی مردم صحبت کنیم و راهکار بدهیم از بحث‌ های حاشیه‌ ای هم پرهیز کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: من آمادگی دارم تا از آینده خوب ملت ایران سخن بگویم دولت ما امید را به مردم هدیه خواهد داد.

همتی: دنبال بد اخلاقی نیستم.

واکنش همتی به زمان 5 دقیقه‌ای تلویزیون به رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
واکنش همتی به زمان 5 دقیقه‌ای تلویزیون به رئیسی

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پیشین، با حضور در صدا و سیما برای دومین مناظره تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره بداخلاقی‌ های صورت گرفته و اینکه قول می‌ دهید که در این مناظره بداخلاقی صورت نگیرد گفت: بله من بداخلاقی را شروع نکردم دوستان دیگری شروع کردند و مجبور شدم پاسخ بدهم و خوب است به برنامه بپردازیم.

وی افزود: ۲۹ بار اسم من را در مناظره قبلی بردند اما به جایش به رقیب اصلی من جایزه دادند تا ۵ دقیقه صحبت کند انتخابات امروز بین بد و بدتر یا خوب و خوب تر نیست انتخاب امروز انتخابی است که درها بین کنش‌ گران و شهروندان را باز نگه دارد و نفس کشیدن جامعه باز باز بگذارد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  آمده ام چنبره زنندگان را معرفی کنم و مشت آنها را باز کنم امیدوارم با مباحثی که مطرح میکنم نشان دهم که دنبال دولت شفافیت ملی هستم.

جلیلی: ۲۵ درصد مردم ساکن روستاها هستند.

جلیلی: مبارزه با رانت‌ خواری را باید از جناح خودی شروع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
جلیلی: مبارزه با رانت‌ خواری را باید از جناح خودی شروع کرد

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری در بدو ورود به سالن مناظرات در جمع خبرنگاران بیان داشت: همه باید تلاش کنیم تا مناظرات مبتنی بر اخلاق، در یک محیط سالم و محل تلاقی نظرات مختلف در مورد موضوعات مورد انتظار مردم باشیم.

وی افزود: امیدوارم در این مناظره به برخی از موضوعات که در این روزها به آن‌ها اشاره نشده، فرصت بشود بهتر پرداخته شود؛ مسائلی مانند جمعیت روستاها. امروز ۲۵ درصد جمعیت ایران در روستاها ساکن هستند. متاسفانه در تمامی برنامه‌هایی که در صدا و سیما داشتم، سوالی در این رابطه از من نشده است.

جلیلی با بیان اینکه لازم است به مسائل جامعه زنان، جوانان و ورزش پرداخته شود، عنوان کرد: امیدوارم در این جلسه به موضوعات، مسائل و پاسخ‌ های معتبری که نیاز است پرداخته شود نگاه‌ های مختلف بیان شود و در نهایت نیز مردم قضاوت کنند.

از پنج دقیقه وقت برای پاسخ به تهمت ها استفاده نمی‌ کنم/ مناظره جای متلک‌ گویی نیست.

رئیس قوه قضائیه ایران: خانواده‌ام اشک ریختند که وارد انتخابات نشو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
رئیس قوه قضائیه ایران: خانواده‌ام اشک ریختند که وارد انتخابات نشو

سیدابراهیم رئیسی نیز پیش از ورود به محل مناظره طی سخنانی اظهار داشت: بنده در پاسخ به سوالی که در مناظره‌ اول مطرح شد که "چه کسی را رقیب خود می‌ دانید؟"، گفتم رقیب من فساد و ناکارآمدی خواهد بود و الان می‌ گویم که هم این‌ها و هم وضع موجود و بی‌ اخلاقی‌ های سیاسی رقیب من خواهد بود.

وی افزود: مردم می‌ خواهند برنامه‌ ها بیان شود و به آن‌ ها اطمینان داده شود که وضعیت اجرایی آینده به نفع مردم تغییر خواهند یافت و من به مردم عزیزمان می‌ گویم که با اراده‌ شما و با اقبال به این خدمتگزار، این امید است که وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر کند؛ اگر رأی مردم به این حقیر تعلق بگیرد.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: در جلسه‌ مناظره بداخلاقی‌ هایی مطرح و تهمت‌ هایی به بنده زده شد و من گفتم که اگر با تهمت و اهانت به من، مشکل معیشتِ مردم حل می‌ شود، به من تهمت بزنند ولی معیشت مردم هم حل بشود در این سالن که مناظرات قبلی هم در آن برگزار می‌ شده، از این‌ قبیل مسائل مطرح می‌ شد و مشکلات مردم با متلک‌ گویی و ناسزا حل نشد و اگر حل می‌ شد وضع این‌ طور نبود.

رئیسی همچنین گفت: برای بنده ۵ دقیقه وقت اختصاص دادند تا از آن‌ چه به‌ عنوان سخنانِ ناروا بیان شد دفاع کنم ولی من از این ۵ دقیقه استفاده نمی‌ کنم و در مناظره پاسخ دادم و پاسخ خواهم داد، آذری‌ های عزیز از جای‌ جای استان‌ های ترک‌ نشین در کشور بنده را مورد محبت و لطف خود قرار دادند و من از آن‌ ها تشکر می‌ کنم.

وی ادامه داد: کسی که می‌ خواهد در کسوت ریاست جمهوری ظاهر بشود، باید اخلاق انتخاباتی و اخلاق سیاسی را رعایت کند.

قاضی‌ زاده هاشمی: حاشیه‌ سازان برنامه‌ ای برای ارائه ندارند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
قاضی‌زاده: موضوع حکمرانی ریال اهمیت دارد

سید امیرحسین قاضی‌ زاده هاشمی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای برگزاری مناظره دوم، گفت: بنده با هدف اصلاح، پا به انتخابات گذاشته‌ ام کسی که هدفش اصلاح است دست به تخریب نمیزد.

وی با عنوان اینکه دولت بنده دولت سلام است و ما به همه مردم ایران سلام می‌ کنیم؛ گفت: در پس هر سلامی و السلام است و باید جواب سلام داده شود حتی اگر از سوی دشمن باشد، این یک واجب دینی است.

قاضی‌ زاده هاشمی با بیان اینکه در مناظره سعی خواهم کرد برنامه‌ های اصلاحی و رویکردهای اصلاحی دولت سلام را عرض کنم، افزود: به دوستانی که در مناظره گذشته نیز از خط خارج شده بودند باید بگویم آنها نیز باید از حاشیه پردازی دست بردارند، کسی که به حاشیه پردازی می پردازد دستش خالی است و حرفی برای گفتن ندارد باید از ۲۰ دقیقه وقتی که داده شده نهایت استفاده را کرد که اگر این اتفاق نیفتد ظلم به مردم است.

وی تصریح کرد : سعی خواهم کرد در مناظره امروز در بحث‌ های فرهنگی و اجتماعی سیاسی که خیلی کار کرده‌ ایم و ایده های مهمی در حکمرانی داریم در وقتی که دارم مطالبی را بگویم و آن ها را تبیین کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала