واكنش تند حماس به هجوم احتمالى نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / واكنش تند حماس به هجوم احتمالى نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی
واكنش تند حماس به هجوم احتمالى نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه: اگر اسرائیلی ها بار دیگر به مسجدالاقصی بازگردند، مقاومت "زمین و زمان را بر سرشان خراب می‌کنیم".

به گزارش اسپوتنیک، یحیی السنوار، رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فلسطینی صفا، درباره فراخوان‌های تحریک‌آمیز گروه‌های راست‌گرای افراطی اسرائیل برای برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» در شهر قدس در روز پنج‌شنبه آتی، در حاشیه دیدار روز گذشته با دانشگاهیان در شهر غزه گفت: "اگر [اسرائیلی ها] برای تجاوز به مسجدالاقصی بازگردند، ما نیز بازخواهیم گشت و زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهیم کرد. در این ماجرا از جانب ما جای هیچ شک و تردیدی نیست".

این در حالی است که گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی، از اسرائیلی ها دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به «راهپیمای پرچم‌ها» در روز پنج‌شنبه آتی در قدس شرکت کنند. اقدامی که قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با اشغال قدس شرقی در سال 1967 (به تقویم عبری) برگزار شود اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی _که منتظر گرفتن مجوز و موافقت پلیس اسرائیل هستند _ از باب العامود، الساهره و الاسباط در شهر قدیمی قدس عبور خواهند کرد و تا محوطه مسجدالاقصی و دروازه‌های آن خواهند آمد و وارد صحن «البراق» خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала