گزارش و تحلیل

یک خانم ایرانی برنده المپیاد زبان روسی شد

© Sputnik / Shiva Abshenasیک خانم ایرانی برنده المپیاد زبان روسی شد
یک خانم ایرانی برنده المپیاد زبان روسی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
خانم فاطمه السادات میر لوحی دانشجوی ایرانی دانشگاه تربیت مدرس تهران موفق شدند برنده جایزه بین المللی المپیاد بین المللی زبان روسی شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه آژانس همکاری های بشردوستانه بین المللی دولت فدراسیون روسیه و وزرات آموزش و پرورش روسیه، جناب آقای لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران، روز پنج شنبه 3 ژوئن، جایزه خانم میرلوحی را  که برنده المپیاد بین المللی زبان روسی برای شهروندان خارجی «روسیه در دنیای الکترونیک»  «روسی به عنوان یک زبان خارجی» را تقدیم وی کردند و به ایشان تبریک گفتند.

ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2020
علاقه ایلان ماسک به زبان روسی

این المپیاد بین المللی، توسط «کتابخانه ریاست جمهوری»  شهر سن پترسبورگ برگزاری گردید.

زمینه مشارکت  شرکت کنندگان نهایی ایران، را به طور مشترک  آژانس همکاری روسیه (آژانس فدرال در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع، هموطنان خارج از کشور و همکاری های بشردوستانه بین المللی دولت فدراسیون روسیه در جمهوریه اسلامی ایران) با گروهی از فارغ التحصیلان ایرانی از دانشگاه های شوروی سابق و روسیه فراهم کردند.

یکی از فارغ التحصیلان برای برگزاری المپیاد در مدت 2 روز، دفترشرکت خود در اختیار آژانس داد.

المپیاد همزمان با نوروز و علیرغم محدودیت های ویروس کرونا با رعایت اصول بهداشتی برگزار گردید.

طی چند روز بیش از ۱۵۰۰ نفر از کشورهای مختلف در این المپیاد بین المللی شرکت کردند.

سفیر روسیه در ایران در سفارت روسیه درایران، به برنده شادباش گفتند.

 ایشان از سرکار خانم  فاطمه السادات میرلوحی به خاطر علاقمندی زیاد و همت شان در یادگیری زبان روسی، اظهار تشکر کردند و گفتند : «خوشحالم که دیپلم برنده المپیاد بین المللی زبان روسی برای اتباع خارجی را به شما  اهدا می کنم.»

آقای جاگاریان افزود «صمیمانه، برای شما در یادگیری زبان روسی و دستیابی به اهداف خود، آرزوی موفقیت دارم. و امیدوارم، هنگام گشودن مرکز فرهنگ و علم روسیه در ایران، سایر شهروندان جمهوری اسلامی بتوانند از شما الگو بگیرند.»

ماکرون به زبان روسی، پست گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2019
ماکرون به زبان روسی، پست گذاشت

خانم میرلوحی در پاسخ خود از فرصت برای شرکت در المپیاد بین المللی  علی رغم محدودیت ناشی از پاندمی، تشکر کرد و به سفیر روسیه در تهران گفت : «از شما تشکر می کنم، من بسیار خوشحالم که اینجا هستم و از سفیر محترم تبریک و دیپلم دریافت می کنم، باورم نمیشود که در بین این تعداد شرکت کننده توانسته ام برنده شوم، آز استقبال دوستانه  آقای دمیتری کالنیچنکو تشکر می کنم، شما این المپیاد در ایران بارگزار کردید.  من افتخار می کنم که می توانم روسی صحبت کنم. »

سفیر روسیه سالن محل برگزاری کنفرانس تاریخی تهران را معرفی کرد. برنده المپیاد چندین عکس در داخل آن و راه پله اصلی گرفت، جایی که ۷۸ سال پیش استالین، روزولت و چرچیل عکس معروف را گرفتند.

در خاتمه ، آقای دمیتری کالنیچنکو نماینده آژانس همکاری روسیه در ایران از سفیرمحترم روسیه به خاطر استقبال گرم و فرصت دیدار شخصی با جوانان مستعد ایرانی، تشکر کرد وگفت: «چنین جلساتی موجب بازشدن فضا و آمادگی ما را برای حمایت از کسانی که صمیمانه مایل به یادگیری زبان روسی و شناخت فرهنگ ما هستند، نشان می دهد ومن از فارغ التحصیلان ایرانی از دانشگاه های شوروی و روسیه، سپاسگزارم که دفتر خود را برای  برگزاری المپیاد در زمان دشوار فراهم کردند، جایی که ما توانستیم پروتکل بهداشتی را رعایت کنیم».

دور شدن قزاقستان از الفبای زبان روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2019
دور شدن قزاقستان از الفبای زبان روسی

وی افزود : « من امیدوارم که به زودی ما مانند دوستان ایرانی مان را در روسیه داشته باشیم. سرکار خانم میرلوحی با اتکا به دانش خود نتیجه  بسیارعالی کسب کردند و پیروزی در این المپیاد بین المللی فرصت های جدیدی را برای ایشان ایجاد می کند، مانند تحصیلات تضمینی در روسیه تحت سهمیه دولت ما، البته اگر دوست داشته باشند.»

آقای دمیتری کالنیچنکو به خانم میرلوحی گفتند: «صمیمانه با پیروزی تان را تبریک می گویم، شما برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان روسی می کنند، یک سرمشق واقعی هستید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала