اعتراض توکیو به روسیه در رابطه با توقیف یک کشتی ژاپنی

© Fotolia / leungchopanتوافق ژاپن و آمریکا در خصوص همکاری با یکدیگر در همه مسائل پیرامون چین
توافق ژاپن و آمریکا در خصوص همکاری با یکدیگر در همه مسائل پیرامون چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
دولت ژاپن در رابطه با توقیف کشتی ماهیگیری "شماره 172 ایخو ـ مارو" در دریای آخوتسک به روسیه اعتراض کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاتسونوبو کاتو، دبیرکل کابینه وزیران ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما معتقدیم که اقدامات طرف روسی غیرقابل قبول است."

وی افزود توکیو خواستار آزادی فوری کشتی و ماهیگیران ژاپنی در آن است.

واکنش روسیه به بیانیه ژاپن در خصوص مالکیت جزایر کوریل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2019
واکنش روسیه به بیانیه ژاپن در خصوص مالکیت جزایر کوریل

کاتو تأکید کرد: "هیچ مشکلی از نظر وضع سلامتی خدمه مشاهده نمی شود . همچنین آنها از آب آشامیدنی و مواد غذایی برخوردار هستند".

کشتی ماهیگیری ژاپنی در اواخر ماه مه به دلیل صید غیرقانونی بازداشت شد.به گفته مسکو، این اتفاق در منطقه اقتصادی روسیه رخ داده است. توکیو می گوید ماهیگیری  در آبهای انحصاری ژاپن صورت گرفته است.

در اطلاعیه مطبوعاتی اداره مرزبانی استان ساخالین روسیه خاطرنشان می شود خدمه کشتی ژاپنی به درخواست مرزبانان متوقف نشده و اقدام به فرار کردند. خاطرنشان می شود که کشتی متخلف ژاپنی در حین تعقیب به طور خطرناکی مانور داده و تهدید به برخورد با کشتی گشتی مرزبانان روس را ایجاد کرده است. نیروهای مرزبانی روسیه با شلیک گلوله های هشداردهنده، کشتی ماهیگیری ژاپنی را متوقف  کردند.

پس از معاینه ، یک خرچنگ زنده، محصولات خرچنگی منجمد جوشانده و همچنین تجهیزات ماهیگیری در کشتی ژاپنی پیدا شد. این کشتی توقیف و برای بررسی به بندر کورساکف (استان ساخالین روسیه ) منتقل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала