سودان در توافق با روسیه در مورد واگذاری پایگاه دریایی تجدید نظر می کند

© Sputnikسودان در توافق با روسیه در مورد واگذاری پایگاه دریایی تجدید نظر می کند
سودان در توافق با روسیه در مورد واگذاری پایگاه دریایی تجدید نظر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، سخنرانی الحسین توسط شبکه تلویزیونی  Blue Nile TV پخش شد.

آمریکا از سودان غرامت دریافت كرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
آمریکا از سودان غرامت دریافت كرد

وی گفت: "ما در حال بازنگری توافق نامه امضا شده بین دولت سابق سودان و روسیه در مورد پروژه نظامی روسیه در سواحل سودان در دریای سرخ هستیم."

وی توضیح داد سودان این فرصت را دارد تا با در نظر گرفتن منافع این کشور توافق نامه همکاری نظامی با روسیه در دریای سرخ را اصلاح یا تغییر دهد.

الحسین افزود: "توافق می تواند ادامه یابد اما اگر منافع و مزایایی برای کشور خود پیدا کنیم."

به گفته رئیس ستاد ارتش سودان ، توافقنامه نظامی بین خارطوم و مسکو در دوره دولت قبلی در مجلس قانونگذاری این کشور تصویب نشده است.

وی گفت: "این توافق باید توسط شورای قانونگذاری سودان تصویب شود ، زیرا این نهادی است که موافقت نامه های بین المللی را تصویب می کند."

علاوه بر این  الحسین تأکید کرد که کشورش می تواند در زمینه نظامی نه تنها با روسیه و چین بلکه با ایالات متحده که از سال 1993 سودان را یک کشور همدست تروریسم می دانست،  همکاری کند. واشنگتن سودان را فقط در ماه مه سال جاری از لیست خارج کرد.

در پایان ماه آوریل شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از یک منبع گزارش داد که خارطوم توافق ایجاد پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ را به حالت تعلیق در می آورد . طرفین این سند را قبل از تغییر دولت در سودان امضا کردند. به دنبال این پیام، سفارت روسیه در خارطوم اعلام کرده بو.د ادعاهای تعلیق توافق نامه ایجاد پایگاه دریایی خلاف واقع است.

حصول توافق درباره  ایجاد پایگاه برای ناوگان روسیه در سودان  در نوامبر سال 2020 اعلام شد. عمر البشیر ، رئیس جمهور سودان در سال 2017 اعلام کرد  وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مورد امکان ایجاد یک پایگاه نظامی در دریای سرخ گفتگو کرده است. متعاقباً ، سفیر روسیه در خارطوم توضیح داده بود  که طرفین در حال بحث در مورد گشودن یک مرکز پشتیبانی و نه یک پایگاه نظامی کامل هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала