نتانیاهو از سناتور گراهام به خاطر اقداماتش علیه ایران تشکر و قدردانی کرد

© REUTERS / Debbie Hill/Poolنتانیاهو از سناتور گراهام به خاطر اقداماتش علیه ایران تشکر و قدردانی کرد
نتانیاهو از سناتور گراهام به خاطر اقداماتش علیه ایران تشکر و قدردانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل در دیداری با سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای شمالی به خاطر حمایت‌هایش از اسرائیل و همچنین اقداماتش علیه ایران تشکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه با لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی دیدار و از وی به دلیل حمایت‌هایش از اسرائیل قدردانی کرد و گفت: "هیچ کسی بیش از تو برای اسرائیل کاری انجام نداده است. تو قهرمان وفادار اتحاد ما هستی.از تو برای همه چیزهایی که طی سال‌ها درباره امنیت ما و درباره ایران انجام دادی تشکر می‌کنیم. تو دوست و متحدی فوق‌العاده هستی".

گراهام یکی از طرفداران سرسخت سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران بود و آن را اهرم فشاری علیه ایران برای گرفتن امتیاز می‌دانست. این سناتور ایالت کارولینای شمالی نیز در دیدار با نتانیاهو قول داد که مانع از آن شود که ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند.

نتانیاهو: ایران به خاک اسرائیل پهپاد مسلح ارسال کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
نتانیاهو: ایران به خاک اسرائیل پهپاد مسلح ارسال کرده است

گراهام در ادامه سخنانش گفت: "بدترین نتیجه برای جهان این است که به رژیم ایران اجازه دهد تا به توانایی هسته‌ای دست پیدا کند".

این سناتور جمهوری خواه اضافه کرد: "امید من این است که جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پیدا شود تا مانع از تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل و تمام جهان شود".

گراهام یکی از جمهوری‌خواهانی بود که به صورت متفق‌القول با توافقی که در دولت اوباما با ایران حاصل شده بود مخالف بود و در حال حاضر نیز با بازگشت دولت بایدن به برجام سرسختانه مخالفت می‌کند.

این سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در این باره گفته است: "ایرانی‌ها هیچ کاری برای دستیابی به گفت‌وگوهای مستقیم یا غیر مستقیم (با آمریکا) انجام ندادند. رفتار آنها تغییر نکرد. این کار به عنوان مماشات دیده می‌شود".

وی که این سخنان را در جریان یک مصاحبه مطرح می‌کرد، افزود: "با این اقدام، این برداشت تقویت می‌شود که غرب ضعیف است. من این گفت‌وگوها را برای منطقه بسیار بی‌ثبات کننده می‌بینم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала