فیلترینگ «توییتر» توجیه ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران
 سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
اشتراک
جلیلی: وقتی گفته می‌شود نباید دولت فضای مجازی را رها کند، عده‌ای فکر می‌کنند می‌خواهیم بگیریم و ببندیم.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت که فیلترینگ «توییتر» توجیه ندارد. وقتی گفته می‌شود نباید دولت فضای مجازی را رها کند، عده‌ای فکر می‌کنند می‌خواهیم بگیریم و ببندیم.

وی در ادامه افزود:« نه، اتفاقاً اگر برنامه داشته باشیم بسیاری از مردم و جوانان ما از فرصت‌های فضای مجازی استفاده حداکثری می‌کنند. به نظر من فضای مجازی یکی از بهترین فرصت‌هایی است که برای نسل امروز مخصوصاً نسل جوان ما وجود دارد. سی چهل سال پیش این فرصت وجود نداشت.

فضای مجازی فرصتی است که به نظر من با آن می‌توان جهش ایجاد کرد. اینکه می‌گویم در بسیاری از موضوعات می‌توان جهش ایجاد کرد، باید از ابزارشاستفاده کرد. مثلاً اگر لازم است من با سرعت هرچه سریع‌تر به مشهد برسم لازمه‌اش این است که با وسیله سریع‌السیر داشته باشم. اگر هواپیما باشد خیلی سریع‌تر به مقصد می‌رسم.

راه اندازی نمایندگی مجازی دانشگاه سنت‌پترزبورگ روسیه در دانشگاه تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
راه اندازی نمایندگی مجازی دانشگاه سنت‌پترزبورگ روسیه در دانشگاه تهران

فضای مجازی برای نسل ما این ویژگی را دارد که ما را سریع‌تر به اهداف می‌رساند و ابزار بسیار ارزشمندی است برای سرعت، کیفیت، دقت.

دولت باید برای فضای مجازی برنامه داشته باشد و نمی‌تواند آن را رها کند. وقتی گفته می‌شود نباید دولت فضای مجازی را رها کند، عده‌ای فکر می‌کنند می‌خواهیم بگیریم و ببندیم! نه، اتفاقاً اگر برنامه داشته باشیم بسیاری از مردم و جوانان ما از فرصت‌های فضای مجازی استفاده حداکثری می‌کنند.

به‌عنوان مثال امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات جوانان ما اشتغال است. خود فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است. چندسال پیش مطالعه‌ای داشتم و دریافتم که برخی کشورهای نزدیک ما مثل هند سالیانه هشتاد میلیارد دلار از طریق فضای مجازی درآمد دارد و این مقدار زیادی اشتغال ایجاد می‌کند. دولت آینده باید برای فضای مجازی برنامه داشته باشد تا جوان ما بتواند از این عرصه استفاده کند.

البته ممکن است جوانان بگویند این سخنان شما درست است ولی سوال ما این نیست، سوال ما این است که شما می‌خواهید جلوی ما را بگیرید و فضای مجازی را ببندید. اینجا باید صداقت داشت و نباید با جوانان غیرصادقانه سخن گفت. من می‌گویم نه اتفاقاً برخی محدودیت‌ها در فضای مجازی وجود دارد که خود من توجیه زیادی برای آن ندارم. مثلاً‌ اینستاگرام باز است امّا توییتر فیلتر است، در حالی که کارویژه هر دو، یکی است. باید از این فرصت نیز استفاده کرد. البته اکثریت مردم دوست ندارند از فضای مجازی در زمینه‌هایی استفاده شود که خانواده و جامعه لطمه بخورد. این در همه دنیا وجود دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала