بازداشت يكی از مخالفان لوكاشنكو با استفاده از ميگ ٢٩ در بلاروس

© Sputnik / The Press Service of the President of the Republic of Belarus /  مراجعه به بانک تصاویر بازداشت يكي از مخالفان لوكاشنكو با استفاده از ميگ ٢٩ در بلاروس
بازداشت يكي از مخالفان لوكاشنكو با استفاده از ميگ ٢٩ در بلاروس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
کانال تلگرام نکست خبر می دهد که در طی فرود اجباری هواپیمای رایان ری، آقای پروتاسویچ از مخالفان لوکاشنکو، پس از فرود هواپیما در مینسک بازداشت شد و در بلاروس با مجازات اعدام روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرام "نکست تلگرام" روز یکشنبه 23 مه اعلام نمود که الكساندر لوكاشنكو  رئیس جمهور بلاروس، به یك جنگنده میگ -29 دستور داد تا اسكورت هواپیمای "رایان ایر" را انجام دهد.  

12 سال زندان برای متهمان به قتل لوکاشنکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
12 سال زندان برای متهمان به قتل لوکاشنکو

هواپیما مسیر آتن - ویلنیوس را طی می کرد، اما به خلبانان اخطار داده شد تا مجبور به فرود در مینسک شدند.

به نقل از مطالب منتشر شده در کانال Nexta Telegram  رومان پروتاسویچ، که در بلاروس به عنوان مسئول یک سازمان افراطی خارجی شناخته شد و در این کشور فعالیت این گروه ممنوع است، در هواپیما حضور داشت.

پروتاسویچ پس از فرود هواپیما در مینسک بازداشت شد و در بلاروس با مجازات اعدام روبرو شده است. در حال حاضر ، MiG-29 منتظر است تا فعالیتهای لازم برای راستی آزمایی جهت اسکورت هواپیما تا مرز لیتوانی را انجام دهد.

پروتاسویچ به سازماندهی شورشهای جمعی و همچنین اقداماتی با هدف "دامن زدن به دشمنی اجتماعی" علیه نمایندگان مقامات و نیروهای امنیتی کشور در بلاروس متهم هست.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در واکنش به فرود اضطراری پرواز آتن-ویلنیوس در مینسک و گزارش دستگیری رومن پروتاسویچ موسس کانال تلگرامی "نکستا" بلاروس، ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت تحقیقات سازمان بین المللی هواپیمایی غیرنظامی (آیکائو) در این خصوص، تاکید کرد."

پیشتر (یکشنبه) سرویس مطبوعاتی فرودگاه مینسک اعلام کرد، پرواز "رایان ایر" که از آتن به مقصد ویلنیوس پرواز می کرد، بخاطر دریافت پیامی در رابطه با خطر بمب گذاری، در مینسک فرود اضطراری کرد. سپس مشخص شد که گزارش بمب گذاری تایید نشده است. مدافعان حقوق بشر بلاروس گفته اند که رومن پروتاسویچ موسس کانال تلگرامی "نکستا" که در بلاروس به عنوان رسانه ای افراطی شناخته می شود، در این پرواز بوده است. او حین بررسی مدارک در فرودگاه مینسک بازداشت شد. کانال تلگرامی اداره اصلی مبارزه با جرائم سازمان یافته و فساد وزارت کشور بلاروس نیز اعلام کرد که پروتاسویچ دستگیر شده است. کشورهای غربی خواستار آزادی فوری پروتاسویچ شده اند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала