تابستانی بسیار سخت برای تامین برق در ایران

© Fotolia / Daniilantiq2010تابستانی بسیار سخت برای تامین برق در ایران
تابستانی بسیار سخت برای تامین برق در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
معاون هماهنگی توزیع توانیر، افزایش دما، استفاده بخش کشاورزی از چاه‌های آب به دلیل خشکسالی و تولید کمتر برق از نیروگاه‌های برقابی را، دلایل سخت بودن تابستان امسال دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به این که چند اقدام مهم باید انجام دهیم تا دچار خاموشی نشویم گفت: بر اساس شرایط موجود، باید همکاری‌های ما در بخش صنعت و کشاورزی بیشتر شود که این اتفاق افتاده است پارسال 294 هزار مشترک صنعتی و کشاورزی با ما همکاری کردندکه امسال این رقم به 350 هزار رسیده است.

شناسایی مشترکان پرمصرف برق در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
شناسایی مشترکان پرمصرف برق در ایران

وی اضافه کرد:همکاری بخش صنعت و کشاورزی با صنعت برق از شنبه اول خرداد شروع می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برنامه‌هایی باید برای جبران 4000 هزار مگاوات کمبود تولید برق در سال جاری داشته باشیم که قدم نخست را دولت از خودش شروع کرده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی مکلف شدند مصرفشان را در ساعات اداری تا 50 درصد کاهش دهند و در ساعات تعطیل تا 10 درصد مصرف سال قبل را داشته باشند.

رخشانی مهر تاکید کرد: اگر اداره یا بانکی این موارد را رعایت نکنند با استفاده از سیستم کنترل، مطلع می‌شویم و برقشان را قطع می‌کنیم مردم نیز می‌توانند از طریق "سامانه 121 و برق من" اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر در زمینه روشنایی معابر و مهمتر از آن رمز ارز‌هایی است که در یک کار غیر تولیدی و غیر مولد از آن استفاده می‌کنند که تاکنون حدود 370 مگاوات از این نوع رمز ارز‌های غیر مجاز را جمع اوری کردیم.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه دارندگان مولد‌های اضطراری تاکنون 750 مگاوات تفاهم نامه همکاری با ما امضا کردند، افزود: بر اساس اطلاعات ما این همکاری‌ها تا 1700 مگاوات می‌تواند ادامه داشته باشد و وزارت نفت نیز اعلام امادگی کرده تا سوخت مورد نیاز آن‌ها را نیز تامین کند تا تابستان بدون مشکلی داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала