شیوع بیماری کپک سیاه در دو ایالت هند به تقصیر ویروس کرونا

© AP Photoشیوع بیماری کپک سیاه در دو ایالت هند به تقصیر ویروس کرونا
شیوع بیماری کپک سیاه در دو ایالت هند به تقصیر ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
ایالت های راجستان و تلانگانای هند شیوع اپیدمی موکورمیکوز، بیماری قارچی معروف به کپک سیاه را اعلام کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه  امضا شده توسط آچیل آرورا،  وزیر ارشد بهداشت راجستان گفته می شود: "به دلیل تأثیر کووید 19، تعداد بیماران مبتلا به موكورمیكوز در این ایالت همچنان در حال افزایش است. موكورمیكوز به عنوان عارضه جانبی کووید 19 خود را نشان می دهد."

شدت ویروس کرونا در هند باعث افزایش قیمت چای شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
شدت ویروس کرونا در هند باعث افزایش قیمت چای شد

خاطرنشان می شود که حدود 100 بیمار مبتلا به بیماری کپک سیاه در این ایالت هند وجود دارد؛ بخش ویژه ای برای آنها در بیمارستان دولتی Sawai Man Singh ایجاد شده و بیشتر مبتلایان در منطقه شهرهای جیپور ، جودپور ، سیروهی و کوتا زندگی می کردند.

طوری سرینویاسا رائو ، وزیر بهداشت ایالت از ایالت تلانگانا خاطرنشان می شود، در این ایالت ، موكورمیكوز به عنوان بیماری "منوط به اطلاع رسانی ... مطابق با قانون سال 1897 در خصوص بیماری های همه گیر اعلام می شود."

در دستور دولت راجستان آمده است: "کلیه مراکز بهداشتی عمومی و خصوصی ملزم به رعایت دستورالعملهای غربالگری ، تشخیص و درمان موکورمیکوز هستند که توسط وزارت بهداشت و رفاه خانواده، دولت هند و شورای تحقیقات پزشکی هند صادر شده است. علاوه بر این ، کلیه موسسات پزشکی دولتی و خصوصی موظف هستند تا همه موارد مشکوک و تایید شده را به اداره بهداشت اطلاع دهند".

موكورمیكوز یا "كپک سیاه" عارضه ای است كه در اثر عفونت قارچی ایجاد می شود. این بیماری می تواند در کسانی که با اسپورهای  قارچ در محیط در تماس هستند یا پس از ورود قارچ به پوست از طریق بریدگی ، خراش یا سوختگی بروز کند. این بیماری برای افراد مبتلا به دیابت و همچنین برای افرادی که پس از مبارزه با بیماری از جمله ویروس کرونا، مصونیت بدن آنها کاهش یافته، بیشترین خطر را  ایجاد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала