احتمال تغییر مرزها بین ارمنستان و آذربایجان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال تغییر مرزها بین ارمنستان و آذربایجان
احتمال تغییر مرزها بین ارمنستان و آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
پاشینیان درستی سند تعیین مرز منتشر شده در فضای مجازی را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، سرپرست نخست وزیری ارمنستان درستی پیش نویس سندی را که در شبکه های اجتماعی در مورد تعیین مرز، که قرار است با آذربایجان امضا شود، تأیید کرد.

پیش از این نخست وزیر ارمنستان گفته بود كه به دنبال نتایج مذاكرات سه جانبه با مشاركت روسیه و آذربایجان، قصد دارد سند جدیدی را امضا كند. به گفته وی، تصمیماتی که در مورد آنها توافق نامه های مقدماتی با شرکای بین المللی حاصل شده، صد در صد با منافع کشور سازگار است.

پاشینیان در یک نشست فوق العاده گفت: " این پرسش مطرح شد که آیا سند منتشر شده سندی است که من در مورد آن صحبت کردم. بله، این دقیقاً سندی است که به نظر من محافل مخالف ارمنستان از آذربایجان دریافت کردند و همچنین سایر اطلاعات."

همانطور که در پیش نویس توافق نامه منتشر شده در شبکه های اجتماعی ذکر شده است، یک کمیسیون مشترک تعیین مرزها را انجام خواهد داد. قرار است تا 31 ماه مه، هیئت های ملی به ریاست نماینده‌های با اختیار تام تشکیل شود. استدلال می شود که کمیسیون باید اولین جلسه خود را تا 30 ژوئن برگزار کند، بر اساس نتایج آن لیستی از دستورالعمل های اصلی و روش کار را تشکیل می دهد، همچنین ترکیب کارگروه‌های ویژه را از بین مقامات مقامات و سازمان های دارای صلاحیت تأیید می کند . ظرف یک ماه پس از جلسه، طبق سندی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، این گروه ها لیستی از فعالیت های مربوط به صلاحیت خود را ارائه می دهند.

در همین راستا در ایروان در روز پنجشنبه، معترضان از ساختمان دولت به وزارت امور خارجه رفتند تا درباره سندی که با آذربایجان امضا می شود توضیحاتی را دریافت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала