پولیتیکو: اسرائیل حمله به غزه را به خاطر آمریکا به تعویق انداخت

© REUTERS / Amir Cohenپولیتیکو: اسرائیل حمله به غزه را به خاطر آمریکا به تعویق انداخت
پولیتیکو: اسرائیل حمله به غزه را به خاطر آمریکا به تعویق انداخت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2021
اشتراک
مقامات آمریکایی امیدوارند که تنش ها بین اسرائیل و فلسطین زودتر کاهش یابد و اطمینان دارند که مداخله پشت صحنه آنها مانع گسترش درگیری های طولانی مدت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو به نقل از منابع نوشت: مقامات آمریکایی امیدوارند که تنش ها بین اسرائیل و فلسطین زودتر کاهش یابد و اطمینان دارند که مداخله پشت صحنه آنها مانع گسترش درگیری های طولانی مدت شده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، مقامات کاخ سفید به طور خصوصی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواستند تا عملیات نظامی در نوار غزه را خاتمه دهد. پس از آن، مقامات اسرائیل گفتند که چند روز به پایان جنگ باقی مانده است. پیش از این نیز دبیر مطبوعاتی ارتش گزارش داده بود که اسرائیلی ها قصد داشتند یک عملیات زمینی در نوار غزه انجام دهند، اما دستور هنوز دریافت نشده است.

ایالات متحده همچنین مذاکرات بین مصر را با طرف های درگیر، از جمله جنبش فلسطینی حماس، تسهیل کرد. نشانه هایی وجود دارد که حماس به دنبال راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی است. پایان درگیری می تواند به صورت مرحله ای آغاز شود، با توقف متقابل گلوله باران برای رساندن کمک های بشردوستانه.

تنش در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه 10 مه بالا گرفت. از ابتدای تنش، بیش از 3000 موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است که حدود 1210 موشک رهگیری شده است. طبق آخرین اطلاعات، 10 نفر در اسرائیل کشته شدند و حدود 50 نفر به شدت زخمی شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله به نوار غزه انجام داده است. تعداد کشته شدگان فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به 220 نفر رسیده است که 58 کودک کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала